• Hanniz

**Den stora feta LCHF-tråden**

Är det någon som kan tipsa om ett kul recept på fläskkarre?

• Hanniz

Är det ngn som vet vad som gäller för hållbarhet för paranötter?

På min påse står det att de håller Max 7 dagar efter att man öppnat påsen. Ska jsg kasta de som är kvar?

• Hanniz

Nej jag fattade inte heller vad som skulle hända efter just 7 dagar men tänkte att jag kanske missat ngt ;)

Då fortsätter jag att lägga de på frukost-yoghurten :)

• Hanniz

Jag kokade rättikan i grädde med vitlök och lite gul lök och kryddor.

Jag är lite nyfiken på ketos-stickor. Apoteket? Vad/varför kollar man? Dyrt? Kolla dagligen?

• Hanniz

Åh idag är jsg stolt över mig själv!!

Var ute på långpromenad med barnen och blev så galet sugen på pizza, godis och läsk! Allt fanns tillgängligt framför ögonen på mig när vi var på lekplatsen.

Jag var såååå nära på att falla MEN jag gick in i blomsterbutiken och köpte tulpaner till köket och så fixade jsg grönsaker, fläskfilé, bacon och bearnaisesås på Coop som jag ska njuta av i lugn och ro lite senare. Fasen va skönt att kunna stå emot!

Kanske unnar jag mig ett smakprov av min test-inför-lördag-kladdkaka med grädde ikväll OM jag är sugen.

Tjohoo

• Hanniz

Ikväll ska jag göra dillkött på kyckling, ska bli spännande. Och så ska jag baka saffransbiscotti :)

Jag känner precis som du Alltid Daph, att jag måste variera mig. Sist jag testade LCHF var jag inte så insatt så jag föråt mig på ägg och bacon typ...

Nu testar jsg mycket nytt och älskar kosten!

• Hanniz

Jag har ett kanonrecept på Fröknäcke :)

Jag äter 1/2 dl rysk yoghurt, 5 färska jordgubbar och 4-5 hackade paranötter samt en kopp te med kokosfett till frukost pch står mig utan problem till 13,00. Äter lite liberalt pch unnar mig bären just nu. Alternerar detta med Fröknäcke med pålägg eller ägg-och bacon muffins.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**