• Bonanza

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag gjorde de här chokladbollarna igår: elinsunderverk.blogspot.com/2009/09/lchf-chokladbollar.html

Jag skippade vaniljsockret och när jag räknar på det (och då räknar jag högt, för säkerhets skull) får man om man äter hela satsen i sig 6 kh. Men det gör man ju inte, för de är så otroligt mäktiga. Inte lika goda som vanliga chokladbollar, så klart. Men ett bra substitut!

• Bonanza

Åh vad duktig jag var igår! Det stod stora skålar med chips, ostbollar, och GODIS och OSTBÅGAR (mina största svagheter) på borden igår kväll. Men jag åt lite av mina nötter (inte ens en hel påse, jag som hade räknat med att äta för mycket kh trots allt) och nöjde mig med min caesarsallad och så var det med det. Visserligen blev det några glas vin, men inte så många direkt.

Så idag känner jag mig riktigt nöjd!

(Att jag hade en klädkris innan vi gick iväg och bara grät och grät över hur jag ser ut, det kanske har något med motivationen att göra? )

• Bonanza
    Segelvind skrev 2011-05-01 20:31:21 följande:
    Vikt före LCHF 61,4 kg

LCHF 7 dagar. Vikt 61,4 kg.

SUCK!!!!!!!!!!!

Lägga av eller fortsätta???
    Men alltså, 61 kilo är ju rätt lite (om du inte är superkort), kanske vill din kropp inte gå ner mer om du redan är normalviktig?

Jag tycker det är så fascinerande med hur folk vill väga. Själv vill jag inte väga under 70 kilo, och jag är ändå bara 1.70 lång.
  • Bonanza

Grattis Jucea!

Och grattis till mig också. Första veckan och jag har tappat tre kilo! Visserligen vet jag att mycket av det är vatten, men ändå.

Firar med friterad brieost till lunch. Pofiber + ägg blev en jättebra panering.

• Bonanza
    Kaya skrev 2011-05-02 12:36:02 följande:
    Friterad brieost!!!! Hur gjorde du!!!???

K
    Väldigt enkelt och spontant. Jag skar rätt stora bitar av brieost (en rätt billig) och vände dem i lättvispat ägg. Sedan rullade jag bitarna i pofiber och friterade i fritös i några minuter. Viktigast är att se till att osten inte blir så smält att den flyter ut.

Smarrigt!
  • Bonanza
    Kaya skrev 2011-05-02 12:42:37 följande:
    Nam nam, undrar om det duger att steka i massa olja i stekpannan om man inte har en fritös?

K
    Det tror jag definitivt. Se till att oljan är tillräckligt het innan du lägger i osten bara.
  • Bonanza

Ikväll blir det stekt rödspätta med aioli och blomkålsmos här hemma. Har inte ätit något mer sen brieosten till lunch, det har inte funnits möjlighet med bebis som är lite dålig i magen.

Jag vet inte, jag trodde att jag skulle "fuska" mycket mer med hallongrädde, TY och liknande. Men jag har liksom inget behov av det än så länge. Har till exempel nötter i ett skåp som jag inte går och rör. Det behövs inte.

• Bonanza
    jeng skrev 2011-05-02 20:26:35 följande:
    Alltså fy fan vilken värdelös grej..... 4500 kr kostar dom. Jaha vad kanman göra med den då? Jo man kan gå in på familjeiv och läsa (om man har tålamod nog till att försöka logga in) men svara är ett helvete för det går ju inte att skriva. Ok vad gör jag mer då? Jag ser på webb-tv. Men se det går ju självklart inte att göra på en iPad heller, eftersom dom inte har Flash. Jaha, så den åkte ner i byrålådan efter hela 15 minuter användning!
    Och vi som verkligen vill ha en, men inte har råd. Orättvist.
  • Bonanza
    jeng skrev 2011-05-02 21:39:00 följande:
    haha, till vadå?
    Jag har en Samsung NF310, som är billigare och klarar allt! Visst den är lite större, lite tyngre, men det är ju en DATOR, inte nån konstig halvdan grej som man hela tiden irriterar sig på inte klarar av saker..... jag kan verkligen inte fatta vad man ska ha den till.....

Vi har i en 1.5 åring och en 2.5 åring som kommer älska att ha en varsin! (JA! För idiotiskt nog har vi TVÅ också... Min man beställde en på skoj innan han for till USA. Väl där så vann han en på konferensen han var på.... Så ja.... 2 stk för 3200 kr iaf, bättre än en för 4500 kr... :-P 
    Allt möjligt. Spela, maila, surfa. Allt som sagt. Maken har ju en iphone och gör i princip redan allt på den, så en större version vore bra.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**