Teskedsmamman skrev 2011-05-15 12:10:53 följande:
Beror på hur mycket kontrollmänniska man är, jag pallar inte väga mig en gång i veckan, jag måste väga mig varje dag och går jag upp lite vet jag att jag slarvat antingen med kolhydraterna eller vätskan... Så jag är väl undantaget (vet att vi är fler) som bekräftar regeln.
mamman i skogen skrev 2011-05-15 11:17:38 följande:
Tacokryddan innehåller massor med socker men man kan ju inte kräva allt när man är bortbjuden...

Tycker det låter styrålande att hålla sig från de mest kolisrika sakerna..man får ju välja själv när det är "fest och fusk" och just när man är bortbjuden bryr jag mig inte om att det kanske är kryddor med socker eller såsen är redd på mjöl..
Fast jag räknade på det där, med 1 kg blandfärs, 1 påse fajitakryddor och 1 förp med milda fraiche (hade ingen CF hemma) så hamnade den på 2,5 gr kh/100 gram... fast nu fullkryddar vi inte eftersom barnen inte gillar superkryddat...
Här trillade jag av spåret igår, har hamnat i en svacka eller nåt, känns meningslöst att hålla på med LCHF men på det igen idag! Blev nåt hekto godis och en stor skål popcorn med smör till ESC igår.... Ska försöka hålla hög vätskeintag idag så får vi se på tisdag vad groffandet gav för resultat....
Det känns som att jag har missat något här. Är det viktigt att dricka mycket för viktnedgången? Varför?