• Bonanza
    Asereht skrev 2011-05-06 10:20:48 följande:
    Hur gjorde du dem då? Gjorde du dem platta så blir de platta. De jäser inte till sig utan är konstanta och kompakta i strl/form.
    Ok. Ja, jag gjorde dem väl halvplatta, men jag trodde ju som sagt att de skulle svälla lite. De blev så himla små bara, jag får väl göra mer deg, men gick på Lindas inlägg om att hon gjorde 9 istället för 6 och då blev de minsta små som kakor typ.
  • Bonanza
    Asereht skrev 2011-05-06 10:24:58 följande:
    Jag brukar göra en 9-10 stycken och så plattar jag ut dem så att de blir som mindre tekakor. jag vill ha dem platta och inte runda som små bullar. Mina brukar vara stora som en handflata ungefär i strl (utan fingrar). Då håller de ihop bra och man kan ta två mackor utan att behöva oroa sig för kolhydraterna ska börja fara iväg. De är rätt mättande också.
    Ok, då gör jag nog dem så nästa gång istället. Jag försökte ju göra som scones typ, men blev lite fel.
  • Bonanza

Jag tror att universum är emot mig. Har jag nämnt tidigare att choklad och ostbågar är mina två stora laster? Well, idag åkte jag (ensam! med tre barn!) och handlade och barnen ville så klart köpa choklad till sitt lördagsgodis. Och sen när vi gick ut fick de gratispåsar med ostbågar. Alltså vad fan?!

Men jag har stått emot. Än så länge.

• Bonanza
    Faile skrev 2011-05-08 19:00:19 följande:

Jobbig kväll. En kompis som är försvunnen och polisen inkopplad. Hoppas på det bästa

Usch så hemskt. Jag hoppas verkligen att allt ordnar sig!
  • Bonanza

Herregud vilken helg!

Vi har ju målat hus och det har varit sjukt jobbigt. Mitt i allt så har folk fikat och fikat och fikat! Min mamma köpte med sig fika i lördags och jag bad henne köpa någon längd av något slag eftersom jag inte gillar sådana. Istället kom hon med wienerbröd och croissants! Och så ungarnas lördagsgodis den dagen också.

Så idag så fikade de först med det överblivna fikabrödet från igår, sedan svängde min pappa förbi och hade med sig kanelbullar. Sen hade min man varit och handlat och kom hem med mina favoritkakor (ballerina kladdkaka) och en marabou 200g, som jag har varit sugen på i flera dagar nu. Åh, just ja. Min pappa hade med sig några stycken kexchoklad också.

GAH!

Men inte en smula har jag smakat. Det ni! Will power deluxe!

• Bonanza

Nej usch vad jag blir besviken. Vägde mig i morse och jag har gått UPP ett kilo. Trots allt jag har stått emot och trots att jag har legat helt perfekt när jag har kontrollräknat under veckan. Känns så jävla tråkigt när jag verkligen har stått emot alla mina favoritsaker.

Vad fan?

• Bonanza

Jo, jag var ute i solen hela dagen igår. Men igår på kvällen vägde jag mig bara för skojs skull och vägde då 2 kilo mindre. På kvällen! Blev så himla besviken i morse just därför också.

• Bonanza
    ixi skrev 2011-05-12 17:26:09 följande:
    Tack! jag har googlat, för det är kokos/chokladbollar jag vill göra nu, men hittar bara recept med hasselnötter i... har inga hemma...

Jag har ett jättebra, det smakar väldigt gott!

100 gram smör
    100 gram kokos
    Sötningsmedel efter smak
    1 äggula
    vaniljpulver
    1.5 msk kallt kaffe
    1 msk grädde
    2 msk kakao

På ett ungefär, prova dig fram. Alla gillar ju olika!
  • Bonanza

En fråga om vikttappande: Jag tappade all min vikt första veckan i princip. Så på tre veckor har jag gått ner 3.5 kilo, men nästan allt tappades första veckan och var nog mycket vatten. Den här veckan har jag vägt och räknat på allt bara för att se så att jag inte gör ett nybörjarmisstag och ligger för högt, men jag ligger perfekt! Både i mängdprocent, mängd fett, gram kolhydrater etc.

Är det bara att vänta ut, eller vad är det för fel som gör att inget händer på vågen? Ja, jag har dåligt tålamod, jag vet! Men eftersom jag har massor att tappa så känns det så segt när det inte ens är några hekto som tappas. Jag pendlar inom ett halvt kilo fram och tillbaka. Upp en dag, ner lite en annan. Men totalt ungefär samma vikt som för två veckor sedan. När jag äter lågkalorikost tappar jag ett kilo i veckan ungefär om jag sköter mig, men det vill jag inte behöva gå tillbaka till.

Ska köpa kokosfett idag för att se ifall det kan påskynda det hela.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**