**Den stora feta LCHF-tråden**
Loreena skrev 2011-09-24 11:19:42 följande:
Jag vet inte riktigt, ju noggrannare man är ju bättre effekt får man ju. Jag tror att man får försöka se det som ett tillfälligt avsteg och sedan försöka komma upp på banan igen så fort som möjligt. Man gör ju så gott man kan. När man åker bort på semester tex. så kan det ju lätt bli att man kör någon slags LCHF-light ett tag och så stannar viktnedgången av och för mig brukar det bli att humöret åker bergochdalbana och magen blir uppblåst... då längtar jag till jag kommer hem igen och kan äta "normalt" (Lchf) :) Jag skulle ta en macka med en massa smör och ost på om jag inte hade några andra alternativ.. hellre det än två mackor iaf.. :)Om man bortser från det psykiska, är det mängden höjt blodsocker vid ett och samma tillfälle som påverkar kroppen eller är det det höjda blodsockret överhuvudtaget.
Är det (fysiskt) sämre att äta en hel chipspåse på en gång än att äta 10chips. Båda lär ju höja blodsockret rejält.
och är det sämre att höja det genom att äta fel lite grann flera gånger än mycket fel en gång.