Southern Belle skrev 2011-10-24 21:11:10 följande:
Sörj inte! Den är verkligen inte god... Hemmagjord är mycket godare! Eller bara vipsgrädde med lite vaniljpulver i! Mmmm!
När vi ändå är inne på godsaker, måste tipsa om min favorit; lyxig chokladmousse! Den gör man såhär:
LYXIG CHOKLADMOUSSE
100 g mörk choklad
1 msk starkt kaffe
2 äggulor
3 dl vispgrädde
Smält chokladen. Rör ner kaffe + äggulor. Låt svalna. Vispa grädden krämig (ej för hårt för då blir moussen grynig). Vänd ner hälften av grädden. Blanda väl. Vänd ner resten och blanda med stora, luftiga tag. Häll upp i skål eller portionsformar. Stelna ca 3 tim i kyl. Lägg gärna några hallon i botten eller toppa med hackade nötter. Servera med vispad grädde.
Eller ischoklad! Sååå gott! Och nyttigt!
Smält 100 g mörk choklad (jag använder oftast Anton Bergs 81%-iga). Låt 50 g kokosfett smälta i chokladen (jag använder Cocosa utan kokossmak). Om du vill, droppa i 1-2 droppar pepparmintolja. Häll upp i formar. Förvaras kallt! Eller som i mitt fall; i magen!
Ett utmärkt sätt att få i sig det nyttiga och fettförbrännande kokosfettet!
Får nog gå och göra några ischoklad till kvällsmat... 
Okej, då ska jag sluta sörja:):)
Southern Belle skrev 2011-10-24 21:14:46 följande:
Wow!!! Vilket resultat! Kan iofs förstå att du hade förväntningar även på vecka tre efter en sådan start och som du säger, vem vill ha en nolla, men ändå, 9 kilo!!! Tjihooooo!
I mejeriprodukter finns mjölkproteinet kasein som hos vissa triggar igång ett ganska kraftigt insulinpåslag. Jag märker tydligt på vågen när jag har varit frikostig med mejeriprodukterna. Och vise versa!
Hoppas du får minus nästa vecka!

Tack!! Ja precis så är det. Är skitnöjd och det har hänt mer än jag nånsin kunnat anat!! Hade man gått ner 3 kg/vecka i 3 veckor hade man ju varit skitglad:):)
Jaha! Ja jag tror faktiskt att det kan vara boven där... ska prova att minska det nu. Efter idag.... Hade rester kvar som man inte vill kasta:)
Börjar få tillbaka käkbenet nu, TACK för det!!! Haha...