Inlägg från: byggd av bomull |Visa alla inlägg
  • byggd av bomull

**Den stora feta LCHF-tråden**

Paulas mamma skrev 2012-11-07 18:59:58 följande:
    Om ni blir hungriga på kvällen vad äter ni då och hur sent är för sent. Jag äter alltid middag kl 17 och när kl är 21 så är jag väldigt hungrig. Är det okej att äta så sent? Det kan bli 2 stekta ägg, idag har jag gjort wraps och har tänkt ta en halv wrap med lite sallad ägg, räkor och majo. Är det okej att äta detta så sent?

Om jag lyckas få middagen klar till kl 17 (händer sällan haha) så blir jag också hungrig igen! Jag är oftast vaken till kl 23, och då är det ju många timmar sedan man åt middag. Jag brukar äta ost då
  • byggd av bomull
    Ninis skrev 2012-11-08 14:44:37 följande:
    Stjierna,
    Angående äggmjölken som det finns recept på på samma sida som brödet. När man förvarar äggmjölken i kylen och ska använda en skvätt i sitt te/kaffe. Kan man då hälla i en liten skvätt direkt i sitt te eller måste man värma det en stund i micron först? Hur mycket äggmjölk brukar du ha i en kopp te/kaffe? Hur länge mättar det? Äter du frukost till oxå eller håller man sig mätt på enbart äggmjölkste/kaffe? 

Jag brukar förvara min äggmjölk i en såndär shake som man har till proteindrinkar. När jag ska ta lite till tex kaffet så skakar jag bara shakern och då blir det fin konsistens igen! Behöver varken vispa eller värma
  • byggd av bomull
    Ninis skrev 2012-11-20 10:54:03 följande:

Drack du bara te, kaffe och vatten under fastan??? MBT och kokosfett ska man inte inta under fastan eftersom det är kalorier.

Det finns ju olika typer av fasta, vad jag har förstått. En del äter ju bara flytande föda under fastan, då borde ju en MBC falla under den kategorin  Rätt eller fel, tja, det lär det väl finnas hundratals åsikter om.
  • byggd av bomull
    HelenBerglund skrev 2012-11-20 13:37:07 följande:
    Hej!

Jag började med lchf i mitten av oktober och tycker att jag mår bra. Vill gå ner ca 10 kg och har hittills tappat tre kg. Jag har förstått att olika människor är olika känsliga för kolhydrater och jag tror att jag tillhör den känsligare sorten. T ex har jag hört att man kan ta någon bit 70% choklad samt max två skivor finncrisp om dagen. Om jag gör det ett par dagar i rad så går jag lätt upp 1,5 kg.  Jätteroligt att ha hittat den här tråden och få ny inspiration!

Skrattande

Jag skulle absolut inte äta två finn crisp om dagen Prova att göra något LCHF-bröd istället! Fröknäcke är gott!
  • byggd av bomull
    Ninis skrev 2012-11-21 10:01:41 följande:

Du ser, rena rama trolleriet när man skippar mejerier

Ja det verkar så! Men jag orkar nog bara nån vecka då och då, det blir lite trist i längden tror jag 

Kul att du gillade tipset om äggmjölken i shaker förresten! Det är riktigt smidigt   
  • byggd av bomull
    Ninis skrev 2012-11-21 10:10:12 följande:

Ja, det blir trist i längden. Men fyra veckor klarar jag lätt. Bara man gör veckomatsedel med lunch och middag, så går det mycket lättare.

Ja, jag funderar på att löra en månad efter jul. Ska till Egypten andra veckan i januari och efter det behövs nog en rejäl satsning. Misstänker att jag kommer ha svårt att hålla mig ifrån kalla öl och desserter på buffén. Däremot är min plan att köra själva julen enligt LCHF, med rättika-Jansson och eget godis bland annat 
  • byggd av bomull
    Ninis skrev 2012-11-21 10:37:03 följande:

Ja, om man åker utomlands brukar jag göra lite avsteg. Jag går upp 3 kilo på en vecka utomlands. Men det tar bara 1 vecka att bli av med det om man kör strikt när man kommer hem igen.

Ja, det känns närtan omöjligt och framförallt olidligt tråkigt att inte få äta lite vad man vill på semester Hoppas att jag kan rätta till det på en vecka också!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**