**Den stora feta LCHF-tråden**
Jag har bara snabbläst lite här i tråden och har tänkt mig på lchf kost.
Har aldrig tidigare ätit så och tänkte att här lär ni säkert ha super bra tips och råd
Helst av allt skulle jag vilja ha en bok där det stod det här och så här mkt ska du äta och det här ska du ABSOLUT INTE äta. För då skulle de bli så mkt enklare. Ja tycker det verkar vara så himlans mkt å tänka på. Jag ahr sökt efter rba böcker men vet inte riktigt vad jag ska köpa för någon...
Hur gjorde ni när ni började? Ni verkar alla ha kommit så långt och fått så bra resultat
www.kostdoktorn.se har en bra nybörjarsida
Hur mycket av allt, det är kolhydratmängden som bestämmer. Mat med 5 g kolhydrat/100 g var aär vad man utgår ifrån. Självklart inga mängder. 1 dl mjölk är 5 g kolhydrat så även om 5/100 är ok kan man inet "överdosera" så att säga.
Annars äter man när man är hungrig och tills man är mätt.
Jag beställde pocketböcker, lchf-böcker när jag började. Jag sökte på nätbokhandelns sida och läste och beställde de som verkade bra. Bra kokböcker är Dr Dahlqvist och Airams kokbok och Anna Halléns (Anna har dock lite mer kolhydrater i sin kokbok).
Litsfeldts böcker gillar jag. Han skriver enkelt.
Matrevolutionen är också bra.
Skaldeman gillar många, jag gillar honom lite halvhjärtat

Men jag slår ett slag för google! Där kan du läsa och ladda ner eller skriva ut helt gratis.