• helene306

**Den stora feta LCHF-tråden**

Snowsee skrev 2011-04-12 14:15:09 följande:
    Dricker mycket mer vatten nu än innan jag började med detta. Är nästan konstant törstig men kissar inte mer för det konstigt nog...
    Jag var också väldigt törstig men kissade inte mer. Även här gäller samma med kolhydrater: du har inte massa kolhydrater som tillför vätska till kroppen längre, därför är du törstigare. Ett gott tecken

Testa linfrö eller kokosfett som jag skrev för magen.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306
    Snowsee skrev 2011-04-12 14:38:09 följande:
    Ska göra det... :) Vad ska det vara för kokosfett? Lite less på att viktnedgången går så långsamt...
    Cocosa tycker jag helt klart är bäst. Finns att beställa via bodystore. Angav man springtime fick man visst fri frakt. Själv är jag just nu lat och kör med silverpaketet från affären. Jag köpte även Kung Markattas kokosolja och sen fick jag se att den var med smak. Det smakar ingen kokos om kaffet men den kufiska doften som når näsborrarna innan smaklökarna känns inget vidare. Det funkar visserligen men det är godare utan smak
  • helene306
    Boel1 skrev 2011-04-12 15:46:05 följande:
     Det går inge bra alls här - jag har mått illa hela dagen. Sen åt jag ett wienerbröd och då mådde jag bättre, så illamåendet kanske är för att man tagit bort kolhydraterna. Får börja på nytt igen helt enkelt! För jag tror på det här - men jag vet inte om jag klarar mig utan knäckebröd!! Fast det kanske man kan äta, i alla fall en gång om dagen!?

Låter som du har omställningsbesvär. Har du "råd" med en knäcke och mår bättre av den så låt den hänga med ett tag tills illamåendet känns bättre.

Jag dras med skallebank. Vet inet om det är efter fusk och att jag nu skärpt till mig eller om jag håller på att bli förkyld som båda kottarna är. 1 åringen har gnällt, pipplat, gråtigt och bara varit allmänt jobbig idag Inget vidare med huvudvärk. Till råga på allt deklarerade mannen vid lunch att han skulle ut och bygga när han kom hem. Tjolahopp att vara med gnällischbebisen. Funderar på att byta, jag kan gå ut och bygga och han kan ta barn och hushåll Kruxet är att jag inte kan bygga så som det ska vara men jag kan lägga om plattor

• helene306
    Nallebjörnis skrev 2011-04-12 16:08:17 följande:
    Här hemma är det åxå skallebank :(
    och en skrikig och gnäll tjej! :(
    Blä! Roligare kan man ju ha. Jag sov knappt ingenting i natt, hon stökade och hade det jobbigt med att få luft. Men men, jag kör mantrat "det blir bättre, det blir bättre"
  • helene306
    Asereht skrev 2011-04-12 16:40:12 följande:
    Känner igen. Har också en gnällig ett årin. Han är förkyld och sover apkasst också och min am jobbar sent typ varje kväll. Trött är bara förnamnet just nu.
    Aj då, fler gnälliga saker märker jag. Maken har iaf släppt att gå ut och bygga, nu har han gett sig på att få igom min raderade dator
  • helene306
    Maddisen80 skrev 2011-04-12 21:35:21 följande:
    Hej får man äta wienerkorv när man äter lchf produkter , kan man unna sig funlight saft på helgerna ???
    Det beror väl på hur wienerkorven ligger kolhydratsmässigt. Fixar du fun light så testa. Jag tycker det är bättre att låta bli ev. safter för att inte trigga igång sötsuget. Jag dricker aldrig saft så kag dricker inte det.
  • helene306
    sininen skrev 2011-04-12 23:36:28 följande:
    Haha, jag är också lat. Eller snarare, virrig småbarnsmorsa. Jag börjar en sak och fortsätter med en annan. Det får bli skalade här med.

En till fråga, när ni började med LCHF, gick ni upp i början? 
    Också virrig småbarnsmorsa: här ska det gå snabbt

Jag gick inte upp i början men jag stod still i vikt i 3 månader innan vågen gick ner. Man kan gå upp i början innan kroppen fattar vad den ska göra.
  • helene306
    Kaya skrev 2011-04-13 10:22:17 följande:
    Har lagt min variant på knäcket i recepttråden, du har så rätt!

Angående tillfredsställelse och att få det man vill ha: Varm choklad gör jag ibland på äggmjölk och det är jättegott. Och en del LCHF-bröd med smör och ost blir så goda så man kan LÅTSAS att det är polarkaka!

K
    Hur gör du din varma choklad på äggmjölk? Jag har testat med kakao men det blev inte som jag förväntat (var då GRYMT sugen på O´boy). Sen har jag inte testat mer
  • helene306
    Jessika82 skrev 2011-04-13 11:19:50 följande:
    27g kolhydrater igår hur mycket ska man snitta ?
    Det beror ju lite på hur strikt du vill vara. En del äter 10, andra mellan 15-20. Eller upp till 25. Jag har ingen aning om hur jag ligger. Pendlar säkert mellan under 10-30/dag
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**