• Mandel

**Den stora feta LCHF-tråden**

Idag har jag till slut drabbats av de självklara tillståndet orsakat av LCHF under för lång tid : Slö hjärna och förvirring.
    Självklart beror det på kosten och absolut inte på att jag har fått en stor järnbit i huvudet och fått en stor bula och ett sår.
    Hade jag aldrig börjat med LCHF hade jag säkerligen aldrig kommit på hur vi skulle få loss järnbiten för att kunna laga det som var trasigt och följaktligen hade jag då inte kunnat få järnbiten i huvudet.
    Dumma LCHF!!!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Ninis skrev 2012-03-13 08:21:58 följande:
    Du ska fylla på med protein inom 30 minuter efter avslutat träningspass. Musklerna blir "ärrade" av träning och behöver påfyllning med proteiner så de reparerar sig igen. Så att käka nötter efter träning är ju inte optimalt. Ta med två kokta ägg till gymmet och käka när du tränat klart.

Jag käkar senast 1,5 timme innan träningspasset börjar och då bara en liten portion.  
    Och jag som mår urk om jag ätit till och med 2 timmar innan ett pass.
    Bäst fungerar det om jag äter mellis (typ några ostskivor och salamiskivor) kl15 och sedan börjar träna 18.30. Sedan tar det nästan 30min innan jag är hemma efter avslutat pass och jag sätter mig inte och äter direkt. Är inte hungrig då utan det tar nog minst 60min efter avslutat pass innan jag börjar bli "sugen".
  • Mandel
    Nikhita skrev 2012-03-13 09:36:37 följande:
    Tips på god ost? Har haft nån billig "first price" från willys, men den är inte god att äta kall bara som den är. Gärna nån krämig ost.. kanske Port Salut. Vilken ost äter ni?
    Willy's /garants port salut är den som är godast av port salut tycker jag. Den svarata västgöta kloster är helt ok den med.
  • Mandel
    Martina 76 skrev 2012-03-14 19:40:52 följande:
    Marabou premium. Såååå jäkla god!!!
    En chokladfråga då... Har Lindt slutat tillverka sin 90%??? Ser den mer och mer sällan i olika butiker och börjar nu bli allvarligt nervös!
  • Mandel
    Ninis skrev 2012-03-15 06:15:37 följande:
    För att sätta fart på förbränningen. Det är extremt svårt att bli av med de sista fem kilona. Jag har 3 kilo kvar nu.

lchfklubben.se/healthandscience/om-periodisk-...
    Nu har jag inte en aning om vem tjejen på bilden är, men shit vad mager hon är!
    Hon verkar definitivt inte behöva fasta för att tappa vikt utan snarare öka på fettet lite...
  • Mandel
    Carolinalovetobias skrev 2012-03-16 08:39:22 följande:
    För mig blev de impulsfastning, bestämde mig igår morse =) Å de har gått super =)
    Fast blir du inte hungrig av att bara dricka typ vatten hela dagen?
  • Mandel
    Carolinalovetobias skrev 2012-03-16 10:53:25 följande:
    Jag kände mig hungrig igår vid 2 tiden men de gick över fort som tur va =)
    Jag trodde ja skulle va as hungrig hela tiden å verkligen inte klara det men ack så fel ja hade. De har gått jättebra verkligen! Inte känt mig hungrig fast magen kurrade mkt igår kväll. Sen tog ja av ren reflex en fetost igår jkväll för ja kände mig lite "småhungrig" men så kom ja på mig själv vafan ja fastar ju så ja spotta ut den ;) hehe.. SÅ dumt de kan bli =)

Ja har inte bara druckit vatten utan kaffe me mjölk + the också =)
    Inget kokosfett i kaffet alltså utan bara mjölk? Inte ens grädde?
  • Mandel

En träningsfråga

Har kört bodystep utan större problem förut och idag körde jag bodypump och mina armar är nu helt "döda".
    Är visst mycket klenare än vad jag trodde...
    Inga problem med ben eller mage, men hur sjutton får jag ordning på mina armar och vad kan jag göra för att inte vara helt lam i morgon???

• Mandel

Har nu varit "duktig" och skrivit in min mat på matdagboken.se, men vid en närmare granskning av deras livsmedel så är det ju inte mycket som är rätt varesig när det gäller kolhydrater eller kalorier när man jämför med förpackningen man har i handen.
    Ett evigt knappande att lägga in alla sina egna och sedan stämmer ändå inte programmets uträkning av kalorier grundat på fett, kolhydrater och protein.

• Mandel
    Rocktroll skrev 2012-03-17 18:06:58 följande:

Funderar på att börja med LCHF men hade tyckt att det vore kul med och före & efter bildtråd så man får lite motivation om man ska hänga på tåget Flört

Fast bilder är ju bara det yttre fysiska då ser du inget om folks insida och de fysiska förbättringar som sker där
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**