• Mandel

**Den stora feta LCHF-tråden**

Rocktroll skrev 2012-03-17 23:28:45 följande:
    Självklart är det psykiska jätte viktigt men jag är sån som vill se saker svart på vitt med Glad med det fysiska följer oftast det psykiska välmåendet med. Jag behöver gå ner ca 20 kg men jag väntar i 2 veckor först för att se om jag är gravid så kan jag läsa på och inspireras av alla duktiga människor här Flört
    Jag menade inte den psykiska insidan nu utan fysiska.
    Alla går inte ned i vikt, en del går till och med upp, men mår så mycket bättre ex i mage - mindre gasiga, mindre värk i leder, piggare, bättre allmäntillstånd - mindre förkylda osv att de ändå väljer att följa LCHF fast de går upp.
    De mår så mycket bättre fysiskt.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Maskinisten skrev 2012-03-18 03:54:41 följande:
    Pones.

Så är det bevisat, de utav er som har mage att beakta pones likvärdigt med bröd, ni är dumma i huvudet!
    Låt gå för osedvanligt provocerande i främsta raden, men att betrakta pones eller liknande med bröd är att ljuga!!!

mvh /G

Maken ratade pones direkt. Alldeles för "äggigt" tycker han.
    Jag är benägen att hålla med.

Än så länge är det bästa "brödet" ett valnötsbröd som jag skär i skivor och rostar i ugnen så det får en krispig yta.
    I brödrosten blir det svarta kanter och fortfarande alldeles för "äggigt" i mitten.
  • Mandel
    Alvi skrev 2012-03-18 06:58:33 följande:
    Hejsan, en fråga från en icke LCHF:are, men ändå nyfiken. Stevia, är det nåt att engagera sig i om jag bakar och ändå har i mjöl, eller kan jag lika gärna smaska på med vanligt socker när jag ändå håller på och kör icke-LCHF?
    Det beror väl på om du vill dra ned på din sockerkonsumtion. Annars kan du säkert bara minska ned på det vanliga sockret.
  • Mandel
    Martina 76 skrev 2012-03-19 14:45:58 följande:
    Fast rödvinet sabbar ju inte förbränningen mer än under den tiden det förbränns. När det väl är borta så funkar kroppen som vanligt igen. Det är ju såååååå gott!!!

I helgen ska jag till Paris och då lär det nog gå några glas rödvin!  
    Skit i vinet! Deras chokladmousse är ljuvlig.
    Så gjorde jag i alla fall när vi var i Paris. De andra drack vin och jag åt mousse 
  • Mandel
    Martina 76 skrev 2012-03-20 12:42:13 följande:
    Vad har du för tacokrydda i den? Jag hittade ingen utan socker som första ingrediens så jag körde en egen variant med curry och gurkmeja istället.
    Jag har en stor burk ifrån aplnaering och det står inte socker på innehållsförteckningen alls på den.
  • Mandel
    Nikhita skrev 2012-03-20 14:09:24 följande:
    Ja det känns bra. Och måttband visade ju -2 cm också så det känns bra.
    Det fett som stör mig mest på min kropp är på armarna. Min kropp vill gärna fördela fettet dit.
    Att gå ner 7-8 kilo låter inte mycket, men det syns mycket. Är en kortis på 156 cm dessutom.
    Jag är en kortis jag med, men mitt fläsk sitter på låren. Riktiga ridbyxlår och kraftiga lår och vader.
    Armarna är jag annars helt nöjd med! Samma med midjan. Kan nog inte begära mer av magen då jag är runt 40år och har fött två barn och varit överviktig tidigare.
    Skulle kanske gå att få bort någon cm rynkig hud och kanske någon halvcm fläsk där, men låren som sagt...
  • Mandel
    HokusPokus skrev 2012-03-21 09:10:18 följande:
    Kan ni hjälpa mig med lite tips?
    Jag är 175cm lång och väger nu75-77 (beroende på tid på dygnet och hur full/tom magen är) enligt bmi är jag nu normalviktig även om det är övre delen av normalt.. MEN jag ser verkligen ordentligt överviktig ut speciellt runt magen/höfterna. Magen putar massor och jag har rediga handtag på höfterna
    Jag ska fortsätta försöka gå ner i vikt, mitt mål är 68kg men finns det något bra och enkelt sätt att träna magen/midjan för att få bort extra där? Eller är det som de säger att man inte kan punktförbränna fett? Jag har alltid haft väldigt smala ben och allt fett sätter sig i midjan...
    Plankan!
  • Mandel
    Martina 76 skrev 2012-03-21 10:01:21 följande:
    Tyvärr går det inte att punktförbränna fett. Jag har precis motsatt problem - mitt fett sätter sig bara på rumpa och lår. Jag kan ha magrutor och fortfarande gropiga, tjocka lår.
    Hittar du lösningen på problemet med rumpa-lår fläskets ickevarande så meddela mig gärna omgående!!!
  • Mandel

Var duktig och började verkligen fylla i matdagboken .se förra måndagen och numera håller jag på att svälta ihjäl!
    Jag ligger rätt fördelat med E% och jag äter inte riktigt alla kalorier (1898st) som jag enligt dem kan äta. Tränar en del som jag inte heller äter någonting extra för.
    Nu förtiden är min hjärna helt fokuserad på mat och klockan. När får jag äta, vad kan jag äta. Är konstant hungrig!
    Så här var det inte förut.
    Varför är jag så satans hungrig nu för? Har dragit ned ännu mer på kolhydraterna och äter typ 0-4g per dag.
    Blivit helt seg i huvudet med, men det kanske beror på järnbiten jag fick i skallen härom veckan... Vad vet jag.

Svältdöden närmar sig med stormsteg i alla fall!!!

Någon mer som upplevt det samma? Så här hungrig var jag inte när jag började med LCHF för över ett år sedan.

• Mandel
    Ninis skrev 2012-03-21 13:44:12 följande:
    Enda förklaringen jag kan hitta är att du äter för lite fett. För om du skulle äta tillräckligt med fett skulle du inte bli hungrig.
    Fast E% mässigt ligger jag bra till på runt 75%. Äter jag mer fett så äter jag ju för mycket kalorier och då går jag upp i vikt...
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**