Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Karttikeya skrev 2012-03-08 12:30:37 följande:

Jag har precis intagit lunch. Vad tycker ni, ska jag fasta till i morgon kväll? =)

Jaaaaaaaa! Kör!!!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-08 12:26:54 följande:
    Oj, varannan vecka! Jag har inte bestämt hur ofta jag ska köra. Det beror på vilket resultat man får på vågen.
    Ja, såklart. Blir det inget resultat orkar jag inte hålla på och plåga mig själv. Men det kanske är något sådant som krävs sen för att hålla sig i form. En fastedag per månad e.d.
  • Martina 76
    Ellaria skrev 2012-03-08 14:12:42 följande:
    Första gången på friskis ikväll! Håller på att göra om övervåningen och kan inte träna på mitt löpband :( Blir medelgympa, kommer förmodligen dö av utmattning men det kommer kännas bra. Ni som går på friskis, vad brukar ni träna?
    Intensivspinning och styrketräning. Sååååååå nice!!!
  • Martina 76
    Danne123 skrev 2012-03-08 15:00:15 följande:
    Termodynamik. Ät inte mer än du förbränner så går du inte upp i vikt.
    ??? Förstår inte riktigt vad du ville säga med detta...
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-08 14:40:38 följande:
    Hur går det Martina76, har du hungrat ihjäl än? 2/3-delar av dagen avklarad för din del
    Alive and kicking!!!

Hungerkänslorna har avtagit och jag känner mig mest bara trött och seg. Idag blev ingen bra dag på jobbet. Jag är väldigt glad att jag inte hade några förhandlingar för då hade jag varit körd!!!

2/3 avklarade. Dock är det den jobbigaste 1/3 kvar. Jag har alltid störst matsug på kvällarna. Längtar redan till morgondagens frukost. Fast jag brukar inte äta så mycket frukost så det blir nog mer eller mindre fast tills i morgon lunch.
  • Martina 76

I morgon blir det fläsk med löksås till lunch - mums!!!! Salivproduktionen ökar bara jag skriver orden "fläsk med löksås".

• Martina 76
    Faile skrev 2012-03-08 15:26:52 följande:
    Äh, h*n kikar in för att gnälla lite över lchf då och då. Inget att bry sig om
  • Martina 76
    Nikhita skrev 2012-03-08 15:27:58 följande:
    Men bodypump passen ändras ju typ var tredje månad. Jag tycker att det är jättebra allroundträning.
    Men klart behöver kroppen göra lite annat emellanåt också
    Inspirerad av http://lchfklubben.se/healthandscience/ har jag faktiskt börjat lassa på ordentligt när jag styrketränar och har också styrketräningen som en större del av min totala träning. 
  • Martina 76
    Nikhita skrev 2012-03-08 15:35:28 följande:
    Allright :) Hur gör du löksåsen? Låter gott
    Först steker jag lök i rikligt  med smör i en gjutjärnspanna. Sen lägger jag det i en stor gryta och steker sidfläsket knaprigt i omgångar och lägger över det i grytan efterhand.  (Det blir riktigt fettigt och göttigt när fettet på sidfläsket smälter i pannan! ) Sen häller jag på grädde, salt, peppar och kokar upp det hela och låter det puttra en stund. Sååååååååååå gott!!! Till det lite broccoli och haricoverts.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-08 17:39:17 följande:
    Jag börjar bli skithungrig nu! 6 timmar utan mat och jag dricker en stor kopp te nu. Barnen käkar pasta med köttbullar och morotsstavar. Själv ska jag laga morgondagens middag som blir torsk med räksås och broccoli.

Blir till att sova vid 20-tiden eller så, så man slipper hungern  
    Det känns som att min mage ska implodera! Ska ta en stor kopp te nu och sen blir det ett hett bad när barnen lagt sig. Jag inbillar mig att värmen ska dämpa hungern.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**