• Bordeaux

**Den stora feta LCHF-tråden**

Norrlandssyster skrev 2011-08-17 20:59:52 följande:
    Kokospannkakor lät supergott, var hittar man recept?
    I TS finns en bra receptsida med fler recept än bara kokospannkakorna.
    BeccaStina skrev 2011-08-17 21:07:14 följande:
    ni som har hållt på ett tag hur är det med lök, majs, paprika och tomater.. får man äta det?
    majs är inte bra, big no no.
    paprika, lök och tomat går bra i småportioner. Håll koll på att det inte blir för mycket kolisar bara. Grönpaprika är bättre än röd. Jag tror det var Denebola eller Yena som hade en paprika lektion med oss för ett tag sen.
  • Bordeaux
    BeccaStina skrev 2011-08-17 21:14:11 följande:
    vad äter ni tjejer till frukost och hur mycket??
    Min version av ägglatte, verkar som alla har sin egen
    2ägg (ibland bara gulan ibland hela)
    te/kaffe tills koppen är full, brukar bli ca 250ml
    50g grädde för jag kan inte dricka kaffe/te utan grädde, försöker minska grädden dock.
    2-3msk kokosfett
    Ibland livar jag upp det med att strö lite kanel på toppen eller kakao.
  • Bordeaux
    Dissan skrev 2011-08-17 21:52:48 följande:
    Det här med äggmjölkslatte låter som ett smidigt sätt att starta dagen!
    Men vilket recept är det mest ultimata, kom igen dela med er av era bästa recept med så lite kollisar som möjligt:)
    ägg. kokosfett och vatten borde väl ge lägst kolis antal. Om det är gott vette sjutton
  • Bordeaux

Snart bär det av på företagsfest, det kommer nog bjudas på kolhydrater i olika former, en dessert buffe och en salladsbuffe. Hoppas det finns något annat att dricka än kolhydrater.

Vi kommer iof kunna röra på oss med ponyridning, cowbell golf(?) bullriding, special bikes (?) tabletop soccer. Just det ja festen kommer hållas högt uppe på en kulle med schweiziska mått allt så en fjälltopp med svenska mått

Hoppas det blir bra, trots att man ska ha långbyxor och långärmat på sig i 33gradig solig hetta.

Och där var jag färdig klagad

• Bordeaux
    3småttingar skrev 2011-08-19 10:57:56 följande:
    Jag har gått ner 7,5 kg på 3-4 veckor, men nu känns de som det stannat upp.. Det gör mig lite deppig hehe även fast jag ska vara nöjd med det jag gått ner. Jag har ätit lika strikt hela tiden. Fattar inte hur de kan stanna upp helt plötsligt.

Ska man börja röra på sig kanske?! Eller är det bara stå ut.. Har typ 20 kg kvar att gå ner så det är ju en del kvar :)
    Platåer är vanligt så ta det lugnt, ät som du brukar och börja motionera för det är roligt.
    Försök att inte haka upp dig på viktnedgång, svårt jag vet
    7.5kg på 3-4v är ca 2kg i veckan det är väldigt mycket så kroppen vill väl ta det lugnt och komma ifatt så att säga. Tänk proffsidrottare de har ju också plattåer, ibland har de en toppen säsong och de slår alla sina rekord etc och sen kommer det en skit säsong då de står still.
  • Bordeaux
    Dissan skrev 2011-08-19 12:35:32 följande:
    Ni som äter bacon tull frukost, hur mkt äter ni? Jag skulle lätt kunna äta ett helt pkt! Älskar bacon, men det kanske inte är så bra el?
    När jag gör bacon använder jag ett halvt till ett helt paket, det blir ca 150-300g men det krymper ju när man steker och så häller jag ibland bort fettet för att få upp proteinet mer än fettet
    Här är bacon paketen större än i sverige har jag upptäckt när jag lagat mat efter recept där det står, 1pkt bacon. Ibland har det blivit alldeles för mycket. Så Helene du är oskyldig till min fd baconförvirring
  • Bordeaux
    helene306 skrev 2011-08-19 18:57:35 följande:
    Jag gräver upp en rejäl hög ur burken och slänger i. Lätt 2-3 msk. Undrar vad det väger?
    1msk är ca 12g enligt min våg.
  • Bordeaux

Varför tar man sig ut i gassande sol, 30grader för att gå på tobleronefestivalen, när man ändå inte får äta toblerone?

• Bordeaux
    Linda1976 skrev 2011-08-20 12:48:27 följande:
    Vill jag ens veta vad Tobleronefestival är?
    Nej men jag har nog använt upp hela månadens kolisranson. Det som jag inte kunde ta i väskan smakade jag, blev inte så mycket men tyvärr så gott.

Nu är det snart dags för kräftskiva där det bland annat kommer serveras ost med olika sortrs bröd. Why why why?!? jag vill ju ha fler sorters ostar, inte bröd.
  • Bordeaux
    Hedebris skrev 2011-08-20 17:44:06 följande:
    wiie.... :D på 5 dagars LCHF har jag tappat 2,5kg

(mkt vatten men ändå :D)
    Grattis grattis! Alltid roligare när vågen går ner
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**