**Den stora feta LCHF-tråden**
Sallad har jag aldrig plockat bort från menyn så jag tror det är ok även för de som varit ännu striktare än mig!
Sallad har jag aldrig plockat bort från menyn så jag tror det är ok även för de som varit ännu striktare än mig!
telgebo: kände som du när jag började, angående chipsen. Men saken är den att suget efter chips försvann det med! Det tog dock BETYDLIGT längre tid på sig än sockersuget...
Telgebo: det tog nog ett år... Men jag var GALEN i lättsaltade chips! :) Nu ersätts eventuellt sug med jordnötter, som för min del gått bra att äta samtidigt som viktnedgången fortsatt.
Telgebo: alla kan göra misstag men tänk så här; du åt inte så mycket, alltså stod ju inte enbart du för uppätandet av kryddpåsen. Visst, till en annan gång vet du att just kryddpåsen inte är lchf, men det kan inte handla om många gram du fick i dig, om man slår ut hela innehållets vikt på köttets vikt.
Efter 1.5 år med lchf kan jag konstatera att min nackspärrsfrekvens har ökat. Vet ej om det är kosten men tänkte ändå fråga er om ni har hört något om någon ev brist som kan orsaka stelhet i leder och muskler? Kanske jag behöver äta något tillskott? Äter redan magnesium.
Jag väger mig varje fredag, inte däremellan. Jag började på 65 kg och väger idag 54 kg, vill inte ner mer och det har stabiliserat sig, hade problem med "skenande" viktnedgång för ett halvår sedan ca. Är 173 cm lång. Mina shorts passar inte heller längre, det var mina absoluta favoritshorts... Men det är ju ett angenämt problem att ha! :)
Standby: det fixar du, inga problem!
Och du, var stolt över det du redan åstadkommit!!
Jag dricker kaffe med vispgrädde, och så äter jag turkisk yoghurt med blåbär. Världens godaste frukost!! Har inte tröttnat på 1.5 år! :)
Ska bli spännande att se vad vågen står på efter 2 v i Thailand med MÅNGA avsteg! Men herregud vad det varit värt det, plus att jag var ute efter att gå upp lite. Magen känns uppblåst med jag tror faktiskt mest att det är vätska.