**Den stora feta LCHF-tråden**
Tillde
Om jag äter chips/bröd etc så kan det ta en vecka eller mer innan min mage känns som den är i balans igen och svullnaden i tarmarna har försvunnit. Så oroa dig inte om magen fortfarande känns svullen efter helgen utan ge den tid.
Din mat tycker jag ser bra ut! Det viktigaste för dig tror jag blir att stressa ner, eftersom att stresshormonet kortisol försvårar viktnedgången. Jag tycker du ska satsa på att slänga ut vågen ett tag eftersom att den verkar stressa dig. Vikten består ju av många saker så som vätskebalans, hur mycket mat man har i tarmarna, muskler, fett, glykogen i musklerna etc. så vad vågen visar berättar ju ingenting om vad vikten består av.
Din kropp kommer att fortsätta sin viktnedgång i sin takt och du ska absolut inte stressa upp dig nu över att du vill vara smal till sommaren. Du har gott om tid på dig och om du äter bra kost och ser till så att du mår bra så kommer din kropp att göra jobbet åt dig. :) Du skulle möjligen kunna minska på chokladen och nötterna och istället äta något litet riktigt mål mat om du är hungrig på kvällen. Du kan även prova att byta ut grädden i kaffet mot ekologiskt, kallpressat kokosfett. Kroppen vill ogärna lagra kokosfett utan använder det till att boosta din förbränning och som extra energi istället. Den dämpar dessutom sötsug, höjer temperaturen i din kropp, är antiinflammatorisk etc.