**Den stora feta LCHF-tråden**
Det enda av det i parentesen som jag saknar är cola, men jag brukar ge efter med lite zero på helgen... det funkar för mig som tur är. Hade min man varit sån som äter mycket sånt hade det iofs varit jobbigt. :)
Calipso
Om du åt kalorireducerat/fettsnålt innan du började med LCHF så kan det ta lite längre tid innan viktnedgången kommer igång. Det kan även vara så att den kropp just nu arbetar för att sätta igång din ämnesomsättning ordentligt, återuppbygga muskler, inre organ och helt enkelt se till att vara i så bra skick som möjligt innan din viktnedgång börjar. Strunta i vågen och mät midjemåttet istället. Se till att du äter regelbundet och att du äter dig mätt. Hur mår du i övrigt av LCHF?
Här kan du läsa lite mer:
www.kostdoktorn.se/viktnedgang/svart-ga-ner-i-vikt/
www.annahallen.se/lchf-for-viktminskning
Mandelbröd till frukost idag. Oj vad mätt jag blev! Jag rostade mitt för att det inte skulle kännas så svampigt som det annars kan vara. Man kan även rosta det i stekpannan eller använda ugnen i 15 min istället för micron om man vill ha finare yta på brödet.
Smidigt och enkel snabbfrukost iaf när man är less på omeletter och yoghurt.
1dl mandelmjöl
1 ägg
Lite salt
Smält smör, brödet blir lite saftigare om du tillsätter smält smör. Ta ca: 25g
Gör så här
Vispa ägget i en djup tallrik. Tillsätt mandelmjöl, salt, smör och mosa ihop med en gaffel.
In i micron 2min KLART! Ät och njut med massa smör och ost.
*www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx