fucktard skrev 2011-02-27 13:52:18 följande:
Hej!
Jag slänger in en fråga till er, hoppas det är okej
Jag har funderat länge på LCHF, men ändrar mig fram och tillbaka flera gånger om dagen känns det som. Att vi absolut inte behöver så mycket kolhydrater som vi faktiskt stoppar i oss är jag helt medveten om, och även om att alla dessa margariner och lättprodukter inte heller är bra. Jag äter aldrig lättgrädde och liknande mer, och otroligt nog har jag faktiskt gått ner några kilo tidigare fast jag inte bytt ut speciellt mycket.
Jag läser till sjuksköterska, och hade för någon vecka sen en föreläsning med en diestist, och passade på att slänga in en snabb fråga om vad hon ansåg om LCHF. Hennes svar var att det hon och många diestister är tveksamma till är vad ett högre proteinintag gör med njurarna på sikt, och det låter ju ändå ganska logiskt. Så, min fråga till er är hur erat proteinintag ser ut nu i jämförelse med innan ni åt LCHF? Visst kan jag googla, men det säger ju inget om hur riktiga människor gör
Ytterligare en fråga, hur mådde ni när ni precis börjat, upplevde ni negativa effekter, och hur länge satt de i?
Tilläggas bör väl att jag inte tänkt (om jag nu någonsin bestämmer mig) att köra väldigt strikt, men att iaf dra ner på kolhydraterna.
Min svärmor är undersköterska och jobbar på en vc.
Hon började med lchf för någon månad sedan tack vare
deras dietist på jobbet. En kille ( som dessutom idrottar på elitnivå ) som själv äter lchf och förespråkar den kosten till typ alla som vill lyssna.
En jobbarkompis till henne bestämde sig då för att prova då hon lidit av fibromyalgi i många många år. Hon har dessutom varit sjukskriven 25% pga detta. Efter några månader med lchf är fibron som bortblåst! Hon mår helt bra och har ingen som helst smärta i kroppen längre.
Då bestämde sig min svärmor för att prova lchf hon också.
Bara som en parantes till hur olika folk säger
Gällande måendet så blev jag jättepigg och alert redan på 3e dagen och det har hållt i sig. Jag mår toppen.
Däremot fick jag en huvudvärk från helvetet första veckan, men det var troligen en kombo av för lite vatten och omställning i kroppen. Efter första veckan har jag inte haft några som helst besvär.
Och angående proteinet så äter jag väl ungefär samma mängd som förut. Det är tillbehören som ändrats.
Lycka till oavsett hur du gör!