Kaya skrev 2011-03-10 14:53:26 följande:
Oj jag gillar verkligen kokos så jag måste testa att göra egen bounty! Men finns sukrin att köpa på någon vanlig affär, eller hälsokostaffär, eller måste man beställa nånstans ifrån?
K
Jag köpte mitt i vår hälsokostaffär ( LIfe ), borde nog finnas i deras affärer även i Sverige tror jag.
Precis, en op tar ju inte bort ätstörningen i sig. Tvärtom så försvårar den egentligen.
Min bästa kompis ( hon som gjorde open i dec ) är sjukt sockerberoende. Hon har dessutom fibromyalgi, och nu fick ju jag höra av min svärmor för bara någon vecka sen, om en kollega till henne som blivit av med smärtan helt genom att äta lchf.
Så jag pratade med min kompis om detta och nu är det ju försent, hon kan inte äta lchf alls efter open eftersom kroppen säger ifrån av fettet och hon får sk dumpings. Hon lever alltså i stort sett på kolhydrater, som bara matar hennes sockerberoende mer och mer, vilket är anledningen till att hon gått ner så lite. Hon äter tills hon får dumping varje gång, hon kan bara inte hejda sig och sakta ner oavsett konsekvenserna efteråt.
Jag kan bara hoppas att det ger med sig tillslut så hon faktiskt kan få äta och må bra någon gång, för som det är nu har allt bara blivit värre
Känner ibland att fan, hade jag bara hoppat på det här tåget någon månad tidigare, så hade jag då haft kunskapen att iaf be henne testa detta först innan en op. Men jag började en månad för sent.