TomMon skrev 2013-02-12 22:58:56 följande:
Har total jobbångest, börjar jobba den 25 februari och har varit föräldraledig sedan i somras. Snälla, bombardera mig med tips på luncher. Jag äter pedagogisk lunch med mina elever. Innan ledigheten tog jag med mig ett ägg, lite hemmagjord dressing och någon liten ost. Sedan tog jag vad jag kunde av den mat som erbjuds eleverna och personalen. Har ni några andra tips, som omväxling?
Du verkar ju ha koll på hur du ska göra. Jag kör likadant, äter det jag kan i barngrupp (arbetar på förskola) och på måndagar när det är vegetariskt och kan bli alltifrån vegetarisk lasagne, raggmunk och pasta med tomatsås, tar jag med en matlåda. Jag har berättat för barnen att jag får lite ont i magen av pasta och sådant och de tycker inte att det är något konstigt.
En burk makrill. lite mandlar och brieost kan jag ha med och sticka emellan med.
RebornEve skrev 2013-02-12 23:35:09 följande:
Jag kör liberalt nu, så de har blivit lite frukt och faktiskt kokt potatis då och då..Verkar inte bli någon rätsida på mina nedgångar. Söker nya jobb för fullt och hoppas på något men är inte de lättaste. Jag har åkt på magkatarr utan dess like, så jag har väldigt ont från och till.
Hänt tråkiga saker för bekanta så har varit i polisförhör. Jag tycker de räcker nu :(
De enda positiva just nu är att förhållandet med min kille är helt fantastiskt och han stöttar mig till 100 %!
Sorry för OT men jag tycker ändå att psykiskt välmående och hälsa hör till.
Det går åt ljusare tider nu iaf när våren börjar närma sig.
Förstår att det har varit en svår tid för dig nu men skönt att du har din pojkvän mitt i eländet. Min erfarenhet när det varit motigt för mig är att jag behöver vara ännu striktare med maten för att klara ut motgångarna. Maten gör ju att man mår bättre fysiskt så kan man lättare hantera det andra.