yena89 skrev 2011-02-22 11:47:39 följande:
Just vad omgivningen tycker kan jag stå ut med, jag mår bra och går till skillnad från dem ner i vikt. Känslan att sitta på fiket med en kaffe man vet hjälper en gå ner i vikt istället för som dom sitta med räkmacka eller tårtbit, det ger mig tillräcklig med oövervinnlighets-känsla att jag står ut med servitrisens blick.
Det är just LCHFsekten jag är irriterad på. Framförallt på kostdoktorn. Och även vissa här. Vill man itne testa LCHF då är man minnsann okunnig. Äter man kolhydrater då blir man sjkuk och tjock. Att eprsonen i fråga är frisk och normalviktig och har hittat sin livsstil det skiter dom i, LCHF är minnsann det bästa och alla ska testa det. Eller att det precis som med fett finns bra och dåliga kolhydrater, det ser man inte heller.
Inte har dom några bra studier heller.
Att rekommendera det till en diabetiker eller en 100kg tung kvinna som försökt allt och inte lyckats är en helt annan sak, då ska man rekommendera LCHF för då är hennes kropp kanske så sönder bantat att ignet annat funkar.
BLÄ! x)
Sant. En lagomviktig människa utan sockersug som äter ok och kanske åt GI-hållet har kanske inte så jättemycket att vinna på lchf. Jag håller med dig, ffa har jag stött på den sorten på KIF. Rena talibanerna. Det är ju inte så att äter man ett äpple en gång så är det som att trilla dit på heroin!

Lycka 1 skrev 2011-02-22 12:28:22 följande:
Tack så mycket för kokosfettsvaren!
Jag ska beställa hem och prova det.
Jag använder Cocosa MED kokossmak (grön etikett) för att ha i äggmjölk, i te eller gör ischoklad med 100 gram 90% choklad, 50 gram cocosa och massor med kanel. Då får man i sig nyttigheter, men ändå lite godiskänsla. De är mäktiga så man vill inte äta mer än 3-4 st. Ibland dricker jag 1 kopp te och äter 2 ischoklad till frulle.

Inte ultimat, men NÅT måste jag få i mig så jag inte svimmar på väg till bilen...
Denebola skrev 2011-02-22 11:04:26 följande:
Googla UFO (Under Fem gram Om dagen) + LCHF, själv är jag inte så insatt...
Funderar på om hon menar vilken mat som innehåller 5 gram/100 gram?