Inlägg från: Carolinalovetobias |Visa alla inlägg
  • Carolinalovetobias

Här har ju ens diet spruckit totalt då ja ligger inlagd på sjukhus med lilleman.. Han har UVI. :(
    mackor, godis, chilinötter, potatis.. you name it. SUCK!
    Orkar inte bry mig just nu bryr mig bara om min lilla älskling <3

• Carolinalovetobias
    Johanna200 skrev 2011-12-01 20:22:44 följande:
    Förresten kanske någon här i tråden som är smartare än jag kan svara på en sak jag verkligen undrat över men inte kommit på svaret till. Hur kan det vara så att det skiljer i kolhydratsmängden mellan samma livsmedel beroende på vilket märke den har. Alltså hur kan det i Findus frysta Broccoli vara ett annat kolhydratsinnehåll än i Broccolin från Eldorado? Alltså, jag fattar ju att det skiljer i de fall där andra ingredienser och eventuella tillsatser är tillsatta men när innehållet är exakt samma. Någon som kan förklara?
    Den ena sorten kanske har förkokats lite lätt?
  • Carolinalovetobias
    Johanna200 skrev 2011-12-01 20:40:38 följande:
    Aha...förändrar det kolydratshalten (kanske lite korkad) ?
    de gör ju de på potatis iaf, vet faktiskt inte?
  • Carolinalovetobias
    Vilda Tiger skrev 2011-12-01 21:58:40 följande:
    Jamen du kommer igen sedan! Hoppas han kryar på sig snabbt, din älskling!

Bebben
    tack! jag hoppas också att vi båda för lön för mödan snart.

Jag äter runt 150 gram fett om dagen, brukar landa mellan 10 och 15 gram carbs och mellan 70 och 80 gram kolhydrater. Så jag äter ju som jag "bör".

Idag va jag iaf och lämnade prover igen på sjukhuset. Jag VILL att det ska vara fel på min sköldkörtel så att jag kan få ordning på min förbränning! Låter kanske rubbat men att stå stilla på 77 kg till 164 cm är inte roligt.. inte alls.
    tack för pepp! ja de hoppas ja med! fyfan va gasig ja e i magen nu :( längesen ja hade så här mkt gaser :S de märker ja stor skillnad när ja äter lchf!! fiser typ aldrig då!! stackars min rumskompis ;) haha.. smygisar under täcket.. haha.. fan va ja e övertrött!
  • Carolinalovetobias
    Vilda Tiger skrev 2011-12-01 22:22:24 följande:
    Samma här. Pruttar bara en tiondel mot vad jag gjorde före jag startade med LCHF.   Nu blir jag överraskad om det kommer en fjärt då och då.
    Haha! Ja de e nästan så man "skvätter till" av rädsla för de kommer så sällan med LCHF :P Som de kan göra med hundar, haha.. Som sagt.. Övertrött.nu

Lääängtar tills ja kommer hem å kan sätta min kropp i KETOS =D

Dock har de var dåligt med viktnedgång men ja har fort. hoppet uppe!
  • Carolinalovetobias
    mamman i skogen skrev 2011-12-06 02:02:48 följande:
    Det är så individuellt hur mycket fett man behöver vissa inklusive mig själv för strålande fart genom att lägga till ordentligt med kokosfett (mirakelmedel enligt mig) andra behöver äta lite mer grönt och minska på fettet med risk för att bli lite mer hungrig. Andra behöver helt utesluta mjölk vilket jag tror har mycket med vårt ursprung att göra, vi nordbor har en liten anpassning till mjölk då det historiskt närvi blev bofasta var vår överlevnad för att undvika svält medans andra folkgrupper inte tål mjölk och det stoppar viktminskningen.

Kolhydratchocka kroppen kan fungera för vissa efter en lång platå och andra behöver dra åt ännu mer och fakira..      
    Hur mkt kokosfett äter du/ni per dag som de funkar som mirakelmedel på? =) Jag har typ 1-2 tsk i morgonkaffet men de händer inte ngt på vågen kanske ska öka på det?
  • Carolinalovetobias
    Vilda Tiger skrev 2011-12-06 16:01:51 följande:
    Ja, jag har fått namnet på en expert inom området och ska kontakta henne. Tack för input.
    Jaa på dom bara!! *MORR*
  • Carolinalovetobias
    mamman i skogen skrev 2011-12-07 02:58:41 följande:
    Jag äter nog ett par msk per dag;-D en tsk är inte mycket testa med att öka succesivt och se om det ger resultat. Ökar man för snabbt kan man bli ganska lös i magen rent ut sagt...
    Ok, då ska ja prova å öka på det =)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**