**Den stora feta LCHF-tråden**
Hon den där: det är vad du max ska äta per dag ;) fördelat på 3-5 måltider beroende på hur mätt du blir ;) alltså: 100 gram protein, 100 gram fett och 20 gram kolhydrater per dygn :) OM du orkar räkna!
Hon den där: det är vad du max ska äta per dag ;) fördelat på 3-5 måltider beroende på hur mätt du blir ;) alltså: 100 gram protein, 100 gram fett och 20 gram kolhydrater per dygn :) OM du orkar räkna!
Citron o persilja är inte okej enligt "5kh/100gr" - men det är ju sällan man har ex 100 gr persilja i mat...
Glass: jag äter som du, fast under 20 g kh/dag. Äter mycket av det med lite kollisar och lite av de med mycket kollisar. Det enda jag "bannat" är pasta, potatis, ris o dylikt samt bröd, godis o chips. Fritt fram på grönsaker (alla), kryddor (alla), fisk, kött o skaldjur, CF/smetana/turkisk yoghurt, grädde o smör/kokosfett. Och hallon! Men som sagt max 20 kollisar/dag för mig ;)
Jag antar att jag är en fejk LCHFare som bakade minimuffins på vetemjöl (även om dom knappt innehåller kh ;)).
Alltså, dessa bountygrejjerna - hur jag än räknar får jag det till 3 kh/bit - var det inte någon som sa att det bara skulle vara 1 kh/bit? Hur många bitar fick ni ut av totala smeten då?
Jag läste på Jonas inlägg där att man kan, om man vill, köra detta flera dagar i rad (eller alltid om man känner för det). Vi brukar äta middag runt 17.30-18 och sen äter jag inte mer och är oftast fortfarande mätt vid frukost. Jag trodde nog att frukost var mer eller mindre obligatoriskt oavsett vad man följer för slags matråd, så jag har tvingat i mig frukost i två veckor nu.
MEN, jag tänkte testa att köra periodisk fasta tre dagar i streck/vecka - nämligen de tre dagar jag lämnar på dagis. Jag hinner ändå aldrig äta frukost innan lämning, och om jag äter sista målet 18.00 dagen innan, lämnar på dagis vid 09 och sedan intervallgår hem (1 mil) med barnvagn o bebis så är jag hemma och säkert ashungrig på en fet lunch runt 10.30-11.00 och då har jag ändå fastat i 16 timmar.. Tror ni det skulle ge något? Frågan är då; ska kag ändå upp i 100 gr protein, 100 gr fett o 20 gr kh mellan 11-18? Eller ska man liksom hoppa över det som motsvarar frukosten?
Ninis: jag tänker bara så att kroppen inte ställer in sig på svält ;)
Martina76: ah, receptet jag hade innehöll Sukrin också, säkert där det diffar ;)
Jag fick ut 32 typ 3 centimeterslåga bitar, men jag täckte bara halva med choklad - bild finns på vagligt.blogg.se :)
HäxanSurtant: lchfbutiken.se/15/kokosnotsmjol-eko
:)
Vispgrädde (40%) innehåller 3 kh/100gr (ca 1 dl). Så ca 7 dl grädde/dag är ok (21 kh) om det andra man äter inte innehåller mågra kh alls ;)
Alltså: mjölk är värre än grädde!
Allt kom inte med.. Dumma iPhone..
Ang grädde, kh-mässigt är 7 dl okej/dag, men fett-mässigt är ca 2,5 dl max (om man följer 100 gr fett som maxgräns) eftersom 100 gr vispgrädde innehåller ca 40 gr fett :)