Inlägg från: ollebulle86 |Visa alla inlägg
  • ollebulle86

**Den stora feta LCHF-tråden**

missypissy: jag ammar nu och kör lchf, fast hon får flaska oxå som komplement (nästan efter varje gång hon ammar numera). Men jag började i tisdags så det är ju inte lång tid.

• ollebulle86

mörlin: lchf är väl rakt av lite kolhydrater och mycket fett, gi äter man mindre fett och långsamma kolhydrater, tror jag. Har inte stenkoll.

• ollebulle86

33,9 ligger mitt bmi förresten

Jag får nog börja göra extra frukost osv för min son vill alltid ha samma som mej (fastän att han oftast redan har ätit frukost )

• ollebulle86

Hur gör ni med light drycker (som är ok kolhydratsmässigt)? Dricker ni det ibland eller undviker ni helt?
    Jag har druckit cola zero två gånger nu eftersom jag vet att de inte triggar mitt sötsug, däremot gör de att jag står ut lite mer att köra på eftersom vatten blir så tråkigt i längden.

• ollebulle86

Ja jag tar det oxå lite som lyx. Till helgen eller som idag när vi hade besök och fikade på gården. Dricker det inte dagligen och inga jättemängder. Idag blev det en 50 cl flaska.

• ollebulle86

Har ett litet delmål; 8 kg på 8 veckor.
    Anledningen är att min mamma plus sambo då kommer ner här igen och hälsar på och det hade varit trevligt att få vara lite smalare då. Kan bli tufft tror jag att lyckas, men det känns inte omöjligt.
    Har zumba här hemma på dvd som jag köpte strax innan jag blev gravid som ska börja nyttjas. Tre dagar i veckan hoppas jag göra det till att börja med. Tänkte passa på när sambon min är iväg själv och tränar (för inte fan ska han få se mej ) så det ska bli spännande att se hur det funkar att göra med två barn hemma samtidigt

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**