Inlägg från: ollebulle86 |Visa alla inlägg
  • ollebulle86

**Den stora feta LCHF-tråden**

2,9 kg ner första veckan. Känns bra.
    Nu ska bara resten bort

• ollebulle86

Ja precis, och det är ju minus ändå plus att man kommer fortsätta och förhoppningsvis fortsätta gå ner i vikt

• ollebulle86

Jag måste ju säga att det känns lite konstigt att sitta och äta makrill med lite majonäs till när man vill gå ner i vikt har tänkt så mååånga gånger veckan som gått, det känns liksom omvänt att äta fett när man vill gå ner i vikt.
    Sen är det ju inga jättemängder men ändå.

• ollebulle86

stjierna: jo men precis. Och inte konstigt man misslyckats innan när man försökt gå ner i vikt och då typ bannlyst allt fett. Man har ju inte blivit mätt så tro fasen man inte har stått ut!
    Men detta känns verkligen jättebra. Iom att man kombinerar fettet med annat så blir det ju inga jättemängder man äter.

• ollebulle86

spökplumpen: den stora körde oxå och den lille är 2,5 månad bara så rör sej inte så mycket men hon började gnälla en massa så fick avsluta. Men det kommer ju fler tillfällen tänkte köra tisdag, torsdag och lördag.

• ollebulle86

Gjorde nyss en soppa på haricovert, som jag mixade ihop med vatten, kryddor, en skvätt grädde och en liiiiten skvätt av grilloljan vi har här hemma för den hade smak av vitlök (hade ingen annan vitlök hemma), det blev riktigt gott

• ollebulle86

Korvstroganoff på kalkonkorv med kokta haricoverts blev det till middag idag. Gott, lite för gott för åt nog lite för mycket för nu är jag riktigt mätt. Fast inte sådär äckligt mätt man kan bli ibland.
    Lär stå mej resten av kvällen i alla fall

• ollebulle86

Boost: ok jag har nämligen varit livrädd att de ska skjuta i höjden iom att pasta och så är hyfsat billigt, men det är iofs frysta grönsaker oxå (och det är det jag köper hem mest) och ägg är ju ganska billigt oxå om man ser till mängderna man äter.
    Och som du säger, mindre skit köps hem.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**