**Den stora feta LCHF-tråden**
Har bara padda och ingen ajfåån. Blir lite tungt, för att inte säga löjligt, att kuta med den under armen

Boost, när du skriver strikt lchf....vad menar du? Drog du ner mejeri och sånt på slutet oxå?
Boost, försökte inboxa dig en sak men det gick ju inte .
Hur begåvat var detta då??? Mått dåligt idag och knappt ätit något...nu på kvällen kom hungern. Tog en avokado och la i lite CF. Så tänkte jag att jag skulle ha lite mer smak och la i hackad rödlök......nu - ganska ont i magen!!! Bränner!!! Dum får man bli??
Alltså...måste bara dela med mig av min lilla "sommarupplevelse". Jag började med lchf i slutet av februari. Gick raskt ner från 64 kg till 60 kg. Tog kanske 3 veckor. Nöjd och glad. Men sen....hände ingenting!!! Och jag fuskade verkligen inte. Blev beskviken men höll ändå på till mitten av juni. Inget hände. Fortfarande 60 kg. Så beslöt jag mig för att strunta i lchf under min semester (5 v. ) Gick upp till 61 kg. Tyckte det var rätt okej eftersom jag ändå ätit glass och druckit lite vin samt ätit några kakor (min stora passion) även lite ris, pasta och potatis (dock lite). Men rätt så mycket ätit som alla andra.... När semestern var över märkte jag att jag höll på och "små-åt" hela tiden och bestämde mig för att återgå till lchf. Jag vägde då alltså 61 kg. Efter 2 veckor på lchf väger jag 58!!!! Jag har passerat min magiska gräns och kommit förbi plattån! Kändes som att kroppen behövde en "omstart". Rätt nöjd är jag. Drömvikten är 55 kg men det vet jag inte om jag kommer nå. Nöjd med 58 om jag kan hålla det.... Tja...så kan det gå!
Kör lchf igen efter ett litet uppehåll. Fungerar bra. Men jag bara undrar....blir ni inte trötta ibland på all den här "mjuka" maten? Blev sugen på något ikväll och det blev gurkskivor med lite ishavssallad och några skivor skinka....skulle vilja ha något att knapra på som känns lite "torrt"...tja..typ en skorpa eller finncrisp...men det funkar ju inte...några tips?? Sen undrar jag om ni inte tycker det är lite "meckigt" att hålla på i köket? Jag tycker det krävs mycket mer tid. Ibland har jag ju det och då är det roligt att stå i köket och pilla. Men inte alltid. Såg receptet på tortillabröd...tycker det är tillräckligt att steka, hacka, duka och fixa när det är tacodax...sen hålla på att göra en halv cirkus av 3 jädra tortillabröd känns som....blä....Önskar att det fanns mer att köpa färdigt. Jag vet att det finns saker att köpa på nätet...men jag vill kunna gå in i en vanlig affär och handla lchf-bröd, tortillabröd, pizzamix etc etc.... Färdig-frys-mat att han med till jobbet som lunch vore inte fel heller... Hälsningar En som har ont om tid men vill lchfa ändå! Gick ner till målvikt 57 i höstas (vägde 64 vid start) men gick upp 2kg över jul. Redan 1,5 kg borta efter 2 veckor...