• Folk

**Den stora feta LCHF-tråden**

Boost skrev 2012-06-22 22:01:37 följande:
    Haha eller hur, sluta va så jäkla positiv Börja lugnt och sätt upp ett schema, variera så att du inte tappar motivationen. Intervaller är ju toppen för kroppen! Ladda ner någon bra app så att du kan jämföra dina rundor och tävla mot dig själv. You can do it!    

Har bara padda och ingen ajfåån. Blir lite tungt, för att inte säga löjligt, att kuta med den under armen imorgon innan frukost 5 km. Då får du fasen gå in och peppa mig sen !! Hur går det / har det gått för dig? Hade du viktminskning som mål med lchf?
  • Folk
    Boost skrev 2012-06-23 07:29:17 följande:
    Folk: Uppohoppa!! Klockan är halv åtta och det är dags för 5 km jogging!

Slavdrivare!!! Har precis hoppat i löpardojjorna och är på väg med extremt tunga steg.....
  • Folk
    Boost skrev 2012-06-23 07:29:17 följande:
    Folk: Uppohoppa!! Klockan är halv åtta och det är dags för 5 km jogging!

I'm back. Jag dog inte !!! Efter ca 1/3 del tänkte jag att det var kört, började ta slut men fortsatte springa....sprang hela vägen runt! Så nöjd. Ny tur imorgon! Tusen tack för peppningen! Guld värt!!!!!!
  • Folk
    Boost skrev 2012-06-23 12:00:18 följande:
    Absolut, jag kan bli din personliga slavdrivare, sägs vara ganska duktig på det Meeeen grymt jobbat!!! Blev det 5 km? Kör intervallträning sen när du fått upp flåset lite. Spring en bit, jogga sen en bit. Upprepa. För mig känns det som den formen ger allra bäst träning.

Tror attslingan är typ 4,8. Sprang lite hit och dit på parkeringen för att få ihop de sista 200 Ja du får vara min PT-S - personal trainer Slavdrivare Ska testa intervall längre fram. Lovat grannen PW idag så extra poäng tycker jag Bra frulle oxå med bacon, äggröra och lite ost. Kaffe med en skvätt grädde. Hade du svårt med de sista kilona? Hur mycket har du loosat totalt?
  • Folk
    stjierna skrev 2012-06-23 14:33:16 följande:
    Nu är jag precis hemkommen efter 4 km intervaller. Tänk att för 2 veckor sedan hade jag DÖTT av att springa i totalt 1 minut, idag sprang jag 2 minuter, gick 1. i 4 km! Nu är jag värd två jordgubbar m grädde ikväll ;)

Bra jobbat!!! Själv gjorde jag lchf- pasta för första gången. Helt ok fast salt är ju att rekommendera!!
  • Folk
    stjierna skrev 2012-06-23 16:13:23 följande:
    Folk: jag tycker verkligen inte om den pastan, den växte bara i munnen på mig... :/

Jag är inte så känslig. Min gräns går vid att äta köttfärssås med gurkstrimlor som vissa gör...
  • Folk
    Boost skrev 2012-06-23 19:43:37 följande:
    PW också, pluspoäng till dig. Nu ska du se att detta sätter fart på kroppen! 11 kg var min resa på. De första 5 gick smidigt, sedan stod jag still några veckor (började då träna). Sedan gick resterande också hyfsat bra med hjälp av strikt lchf kost. Tycker också lchf pastan funkar fint. Gör man den riktigt tunn så är det både gott och mättande. 

Ja ja ja, suck. Fattat galoppen... Minus 1 kg på vågen efter morgonens löptur. Jäklar vad effektivt....alltså minus 1 kg på 2 dagar. Men idag var det tungt. Funderade 4 ggr på att börja gå istället för att springa....men bet ihop och slog av på takten lite istället vilket bara resulterade i 30 sek mer på tiden jämfört med igår. Acceptabelt! Nu ägg och bacon! Boot - tack för boost
  • Folk

Boost, när du skriver strikt lchf....vad menar du? Drog du ner mejeri och sånt på slutet oxå?

• Folk
    Boost skrev 2012-06-24 20:09:41 följande:
    Meeeen bra där tjejen!! Du ser vad effektivt det är :) No more bara PW för dig :)! Glöm inte bort att ha vilodagar också så att kroppen hinner återhämta sig! Strikt LCHF för mig var att strypa kolhydraterna så mycket som möjligt än vad jag körde när jag började med LCHFn. Inga Finncrisp, mindre mejerier, valde grönsaker med minst KH i (ingen tomat, gul/röd paprika ex). Det som dock hade mest effekt på mig tror jag var att jag började äta enbart två ggr per dag.

Idag har varit vilodag men imorgon har jag möjlighrt att antingen köra löpband eller crosstrainer ( eller heter den så? Man går och håller i två handtag som går fram och tillbaka). Både löpbandet och den brukar få mig rejält svettig... Har du nån åsikt om det ena alternativet eller det andra? Jag hoppas verkligen jag kommer iväg. Innan frukost är planen för maximal förbränning... Maten går hyfsat oxå. Lyxade med EN jordgubbe idag
  • Folk
    standby skrev 2012-06-25 19:34:38 följande:
    Helt plötsligt verkar jag ha tagit mig ur min 2 månader långa platå. Vägde mindre än jag gjort på 5 år imorse. Under 70-strecket närmar sig! 70,2 imorse. Dock Texas longhorn idag med 2 små tortillabröd. Hoppade det tredje samt tog 3 Glucosanol innan så förhoppningsvis inte allt för stor skada skedd. Mannen och jag ute på tu man hand för första gången sen minsta barnet föddes i mars förra året så det fick bli lite slarv. Kämpa på alla lchf:are!

Bra jobbat! Nån gång måste man väl få göra ett medvetet avsteg för att orka hela vägen
  • Folk
    Boost skrev 2012-06-25 19:46:17 följande:
    Det är egentligen ingen större skillnad på en crosstrainer och löpband, kör du lika långt pass på båda så blir fettförbränningen i princip det samma. Så välj helt enkelt det som du själv känner för. Personligen tycker jag om crosstrainern mest, löpbandet tröttnar jag på väldigt fort. Dessutom är du ju ute ibland och springer, så kan vara bra med en annan rörelse för din kropp som crosstrainern ger. 

Mmm smart tänkt. Tror knäna får vila lite mer på crosstrainern plus att armarna får jobba lite också! Funderar på hur du fixar socialt att bara äta två gånger? Det äts ju jämt! Folk på jobbet skulle nog tro att man har nån ätstörning om man plötsligt börjar skippa lunchen.... Sen är det fika hit och dit... Inte för att jag fikar med kakor men lite ost eller fröknäcke...
  • Folk
    stjierna skrev 2012-06-26 09:21:25 följande:
    Glass: grattis till dina 10 kilo!! Så skönt! :D Här går det inte alls. Om jag ändrar eller blir striktare så går jag ner 2-3 kilo första veckan, men upp allt o lite till andra veckan. Oavsett vad jag gör eller förändrar. Jag ligger fortfarande kvar på ca 94 (det pendlar lite nått kg hit eller dit) extremt stadiga kilo. Jag börjar på allvar tro att min kropp tycker att detta är min "normalvikt". Nu tränar jag också 3-5 ggr/vecka. Antingen 4-5 km intervaller, eller 1 mil power walk. Har gjort det i lite mer än 2 veckor, men ändå sitter kilona som karlssons klister på kroppen. Jag är så jävla less på detta nu så jag är såå nära på att ge upp allt och "njuta" av all skitmat istället. Att plåga mig och inte får några resultat är sjukt frustrerande!

Jag har oxå haft en plattå där jag stått stilla i snart 10 veckor ( orkar inte ens räkna längre). Fick tipset av Boost att byta ut mina powerwalks till löpning istället. För mig var det det som satte fart på förbräningen. Jag ligger och kämpar i de lägre domänerna för jag är så kort. Vägen från 64 till 60 var easy peasy men sen var det totlstopp. Gick upp till 61 och har legat stadigt där. Men nu har jag kört 3 löppass ( innan frukost) och vågen visar återigen 60 Hoppas att de sista 3 kg ska släppa oxå! Håller med dig om att fair inte låter mödan värd. Jag skulle må psykiskt dåligt av det och känna mig totalbegränsad och som en social katastrof! Boost : det blev löpning i skog idag. 5 km. Solen sken och gymet lockad inte. Idag tog dock krafterna helt slut! Sprang 5 min, gick 1 min, sprang 5 osv... Men kom imål i alla fall vissa dagar får man glädjas åt det lilla!
  • Folk
    stjierna skrev 2012-06-26 13:05:18 följande:
    Ni är jättesöta som hjälper mig. Ni ska veta att jag verkligen har testat sååå många olika program och upplägg. Det där med mejeri vet jag inte, jag var utan komjölksmejerier i tre veckor och det resulterade inte i många hekton. Det är precis som att min kropp hänger med på fel noter, för varje gång jag ändrar något så går jag ner lite, men sen är det som att min kropp ställer om sig o "vänjer sig" och går upp i vikt igen. Det är samma med mediciner, jag blir imun väldigt snabbt mot mediciner. Senast när jag vägde 70 (BMI typ 22, tror jag) så hade jag ett extremt aktivt jobb ca 10 timmar/dag och åt endast en macka med stekt ägg till lunch (jag mådde psykiskt dåligt och hade 0 matlust). Och det var allt. Och ändå stod jag still på 70. Det känns inte heller normalt?

Oj då får jag nog hålla med de andra i tråden - ett läkarbesök så du får förklara dina problem och se om de kan ta lite nya prover.
  • Folk
    Boost skrev 2012-06-26 20:21:37 följande:
    Inboxa dig nu, kom det fram?

Japp! Svarat!
  • Folk
    Kattdamen skrev 2012-07-10 22:43:20 följande:
    Frågar du vad italiensk är för något så slår jag dig.
    En kopp te, tack.

Eller rekommenderar google?
  • Folk

Hur begåvat var detta då??? Mått dåligt idag och knappt ätit något...nu på kvällen kom hungern. Tog en avokado och la i lite CF. Så tänkte jag att jag skulle ha lite mer smak och la i hackad rödlök......nu - ganska ont i magen!!! Bränner!!! Dum får man bli??

• Folk

Alltså...måste bara dela med mig av min lilla "sommarupplevelse". Jag började med lchf i slutet av februari. Gick raskt ner från 64 kg till 60 kg. Tog kanske 3 veckor. Nöjd och glad. Men sen....hände ingenting!!! Och jag fuskade verkligen inte. Blev beskviken men höll ändå på till mitten av juni. Inget hände. Fortfarande 60 kg. Så beslöt jag mig för att strunta i lchf under min semester (5 v. ) Gick upp till 61 kg. Tyckte det var rätt okej eftersom jag ändå ätit glass och druckit lite vin samt ätit några kakor (min stora passion) även lite ris, pasta och potatis (dock lite). Men rätt så mycket ätit som alla andra.... När semestern var över märkte jag att jag höll på och "små-åt" hela tiden och bestämde mig för att återgå till lchf. Jag vägde då alltså 61 kg. Efter 2 veckor på lchf väger jag 58!!!! Jag har passerat min magiska gräns och kommit förbi plattån! Kändes som att kroppen behövde en "omstart". Rätt nöjd är jag. Drömvikten är 55 kg men det vet jag inte om jag kommer nå. Nöjd med 58 om jag kan hålla det.... Tja...så kan det gå!

• Folk

Kör lchf igen efter ett litet uppehåll. Fungerar bra. Men jag bara undrar....blir ni inte trötta ibland på all den här "mjuka" maten? Blev sugen på något ikväll och det blev gurkskivor med lite ishavssallad och några skivor skinka....skulle vilja ha något att knapra på som känns lite "torrt"...tja..typ en skorpa eller finncrisp...men det funkar ju inte...några tips?? Sen undrar jag om ni inte tycker det är lite "meckigt" att hålla på i köket? Jag tycker det krävs mycket mer tid. Ibland har jag ju det och då är det roligt att stå i köket och pilla. Men inte alltid. Såg receptet på tortillabröd...tycker det är tillräckligt att steka, hacka, duka och fixa när det är tacodax...sen hålla på att göra en halv cirkus av 3 jädra tortillabröd känns som....blä....Önskar att det fanns mer att köpa färdigt. Jag vet att det finns saker att köpa på nätet...men jag vill kunna gå in i en vanlig affär och handla lchf-bröd, tortillabröd, pizzamix etc etc.... Färdig-frys-mat att han med till jobbet som lunch vore inte fel heller... Hälsningar En som har ont om tid men vill lchfa ändå! Gick ner till målvikt 57 i höstas (vägde 64 vid start) men gick upp 2kg över jul. Redan 1,5 kg borta efter 2 veckor...

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**