Kaya skrev 2011-03-30 15:59:09 följande:
Ramlat ut!!!
*Skräck*
Jag kan inte känna min spiraltråd... (satte in den för en vecka sen) Har den ramlat ut då? Eller perforerat livmodern och vandrat iväg ut i kroppen??? Barnmorskan sa att den kunde det, och när jag blev vit i ansiktet och frågade om man inte dör då så skrattade hon rått och utbrast "nej nej, det är ingen fara, men då har man ju inget skydd mot graviditet!!!" :O
K
Det är därför det är bra att känna efter trådarna en gång i månaden, gärna efter mens eftersom livmoderhalsen är mer öppen under mens, och att det då alltså är större (men fortfarande liten) sannolikhet att den skulle ramla ut då. Och så har man koll inför nästa ägglossning också. Bättre att upptäcka det innan liksom
Men vissa har så korta trådar att de inte kan känna dem, på gott och ont (killen kan ju bli besvärad om de sticker ut för långt).
Ska du inte på återbesök om någon/några månader? Det var jag, för att kolla att det såg bra ut. Men sannolikheten för att den ska ramla ut är ändå rätt liten. Men visst, inget preventivmedel är helt 100 %, och det får man ju ta med i beräkningarna också. Fast oroa dig inte för mycket, och om du gör det, be om en koll hos BM