**Den stora feta LCHF-tråden**
Nej, nu blev jag akut jättehungrig, får fota i morgon i stället
Nej, nu blev jag akut jättehungrig, får fota i morgon i stället
Tog lite foton efter frukost ändå. Ska ta och lägga in dem i mitt galleri men låsa så att bara inbjudna kan se. Ni som vill se kan ju räcka upp en hand
Mina pannacotta som jag gjorde fick väldigt lös konsistens
Glass
250 g mascarpone (eller så är det 125 g till två äggulor; minns inte …)
2 äggulor
1-2 msk bacardi
2 tsk frystorkat kaffe (rörs ut i bacardin)
lite sukrin
Blanda allt i en plastskål, på med lock och in i frysen. Låt stå några timmar. Ta ut, låt tina till ätbar konsistens. Pudra över kakao och servera.
Jag hade varken bacardi el. frystorkat kaffe så jag tog bara ca. en tsk vaniljpulver. Tog nog 3-4 tsk sukrin och jag använde hela asken mascarpone (250g)
Vid servering rev jag lite 86% choklad över. Gott, gott, gott!
Lindas variant:
250 gram mascarpone
4 äggulor
3 msk sukrin
1 msk Nescafé upplöst i 3 msk kaffelikör
en skvätt grädde
Vispade allt med elvisp till en jämn smet. Det blev inte så glassigt, och väldigt gräddigt även om det var fryst. 4 lagom portioner iaf. Rejält mättande, jag kommer nog att var mätt imorgon också! Men väldigt god.
Glass
250 g mascarpone (eller så är det 125 g till två äggulor; minns inte …)
2 äggulor
1-2 msk bacardi
2 tsk frystorkat kaffe (rörs ut i bacardin)
lite sukrin
Blanda allt i en plastskål, på med lock och in i frysen. Låt stå några timmar. Ta ut, låt tina till ätbar konsistens. Pudra över kakao och servera.
Jag hade varken bacardi el. frystorkat kaffe så jag tog bara ca. en tsk vaniljpulver. Tog nog 3-4 tsk sukrin och jag använde hela asken mascarpone (250g)
Vid servering rev jag lite 86% choklad över. Gott, gott, gott!
Lindas variant:
250 gram mascarpone
4 äggulor
3 msk sukrin
1 msk Nescafé upplöst i 3 msk kaffelikör
en skvätt grädde
Vispade allt med elvisp till en jämn smet. Det blev inte så glassigt, och väldigt gräddigt även om det var fryst. 4 lagom portioner iaf. Rejält mättande, jag kommer nog att var mätt imorgon också! Men väldigt god.
Jag ska, när kycklingen har tinat, göra asiatiska kycklingnuggets till kvällsmat. Och jo, jag är medveten om hur sent det blir