• Faile

**Den stora feta LCHF-tråden**

beccagranen skrev 2011-05-30 10:07:07 följande:

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NU HAR VI EN EGEN LCHF VIKTTRÅD!

FYLL I ERA RESULTAT NU!

www.familjeliv.se/Forum-24-406/m59236867.html

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Solig
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile
    lillabebben skrev 2011-05-30 12:19:19 följande:
    Nu behöver jag lite råd från er som kan det här med lchf! Måste komma på hur jag ska gå upp i vikt för annars måste jag återgå till att äta kolhydrater igen, har blivit alldeles för smal. Vad gör jag för fel när jag går ner i vikt? Har alltså gått ner tre ofrivilliga kilon sen jag började för lite mer än en månad sen. Ligger på drygt 40g kh om dagen och 150g fett, dryga 2000kcal. Måste jag klämma i mig mer mat eller behöverjag helt enkelt äta kolhydrater för att jag har hög förbränning???
    Sluta räkna och bara köra 5/100 regeln på maten?
  • Faile
    Fiaz skrev 2011-05-31 13:00:15 följande:
    Jooo det är klart Men jag är sugen på panerrad fisk
    Jag har panerat både i fiberhusk och mandelmjöl och båda blir bra. Vända i ägg först naturligtvis.
  • Faile
    jeng skrev 2011-06-01 13:42:24 följande:
    Men GUD så pinsamt! Var har jag varit de senaste 15 åren? Jag har läst ALLT som Ola Lauritzon har skrivit, men tydligen så har jag aldrig sett honom på tv, för jag hade INGEN aning om att han hade den där dialekten!!! Trodde (i min jävla dumhet) att han prtade stockholmska
    Han var med i Den hemlige miljonären i vintras. Mycket symaptisk människa verkar han vara.

http://www.kanal5play.se/program/play/denhemligemiljonaren-s01e01
  • Faile
    adams family skrev 2011-06-02 22:37:30 följande:
    tror det ligger runt 40 g kolisar på hundra men en kopp är ju knappt hundra gram kaffepulver så en kopp ger inte många kolisar mer än en kopp bryggkaffe men bra mycket mer bänkyta i köket
    Om jag inte minns fel innehöll nescafe 1,7 gram eller nåt sånt per kopp, vilket ju är ok om man bara dricker 1-2 per dag. Men om man som jag dricker ca 5 koppar per dag har ju halva kollisransonen skenat iväg

Vanligt bryggkaffe innehåller 0,4 per 100 gram, så det blir stor skillnad iaf för mig.
  • Faile

Fy fan. Igår bakade svärmor kanelbullar till barnkalas vi ska ha idag och jag kunde inte låta bli. Och nej, jag åt inte en eller två, jag tryckte i mig 4 st på raken!!!

Blää, idag är det nya tag.

• Faile

Det blev fler bullar idag. Många bullar.

Uppenbarligen kan man inte baka bullar här i huset då detta var första gången jag trillade dit rejält helt oplanerat. Har ju varit lite fusk i samband med resor eller tjejkvällar annars, men aldrig bara så där.
    Men imorgon kör jag igång strikt igen. Max 20 gram om dagen, gärna mindre. 

Ska ta och njuta av någon bulle till när jag ändå håller på, sedan får det vara bra ett långt tag framöver

• Faile
    MochC skrev 2011-06-07 12:43:11 följande:
    Med andra ord så fick jag inte så mycket hjälp i denna tråd Om jag hade kunnat hittat infon på restaurangernas hemsidor hade jag gjort det, men jag är inte tillräckligt insatt så jag tänkte att ni som är mer insatta med LCHF kunde hjälpa mig...
    Panerat är svar nej, det är inte ok.

Någon som testat att fritera med typ mandelmjöl eller nåt här förresten? Älskar ju chili cheese och kom på att man kanske kan göra själv, kanske...
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**