Tezzan1981 skrev 2011-06-10 20:32:15 följande:
tack för stödet!
angående typ 1 och typ 2, alltså effekten är detsamma. skillnaden är dock att typ 2or kan bli "helt botade" på lchf, eftersom de fortfarande har kvar en viss insulinproduktion. medan typ 1 är kronisk och de som har den har ingen produktion kvar. jag kommer aldrig klara mig helt utan insulin.
dock är skillnaden ENORM. förut tog jag mellan 70-100 enheter per dygn, nu tar jag mellan 20-30 och mitt socker är väldigt stabilt. förut låg jag högt minst en gång om dagen.
nu skrev jag iofs att jag haft 4 känningar på 2 dagar men det är inte så jättevanligt. mitt socker är mycket stabilare och jag mår bättre
Kroniska sjukdomar suger verkligen. Men jag antar att man även lär sig leva med det och det låter ju toppen att du faktiskt ändå har hittat något som hjälper
Nu har jag fattat ett beslut gällande sommaren och lchf. Jag kommer satsa på att hålla vikten jag har istället för viktnedgång.
Jag kör så strikt jag kan. Men med tanke på alla resor och utflykter som är planerade vet jag att det kommer bli skitsvårt att vara strikt, så jag släpper lite på tyglarna under semestermånaderna.
Vill inte behöva få ångest varje gång jag måste äta "förbjudna" grönsaker på restaurang tex, bara för att de inte har tillräckligt fet sås, eller vitkål
Dessutom finns det vissa saker som bara måste vara tillåtet sådana här dagar när det är över 30 grader varmt och balkongen är sommarfin, och det dessutom är fredag. En iskall öl innan läggdags tex