**Den stora feta LCHF-tråden**
Grattis till honom, det är ju toppen!!
Jag har inte haft några problem de senaste jularna och kommer förhoppningsvis inte ha det nu i jul heller. Det mesta på julbordet är ju LCHF-vänligt och att hålla mig borta från de kokta potatisarna ska nog gå bra
Vissa sorters sill är sötare än andra, de sötaste hoppar jag över. Pepparkakor och lussebullar? Inget måste för mig, och Aladdin-asken kan jag också hålla mig ifrån. Glögg däremot kommer jag nog unna mig ett par gånger under julveckorna.
Annars tycker jag inte att man behöver göra så stor grej av det, då tror jag det blir värre. Antingen går man all in och väljer att äta vad man vill under julen. Eller så försöker man göra den så LCHF-vänlig som möjligt och jag tycker att det finns så mycket gott på julbordet som jag KAN äta så jag känner aldrig att jag försakar något liksom. Jag är nöjd, mycket nöjd!
Och har vi gäster hemma hos oss på middag eller glöggmys eller whatever kring jul så bjuder jag givetvis på sånt som jag också får äta av. Så har det varit sen jag började med LCHF och jag har aldrig fått några negativa reaktioner på det. Oftast kommer ämnet inte ens upp så folk VET inte att det är LCHF-kladdkaka eller LCHF-pannacotta vi serverar, så det är liksom en icke-fråga.