• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Alltså allvarligt talat, är det nåt fel på kokosfettet från Kung Markatta eller? Det smakar ju nåt jävulskt äckligt?!? Försökte mig på en MBC nu på morgonen för att köra ett fettfastedag men det gick ju inte ens att dricka med detta kokosfettet i? Får beställa lite Holistics som vanligt istället. Usch, smakar ju fabrik i munnen. Fan så arg man blir.
    Men, jag fick knappt i mig något och det var ju trots allt bara smör och kokosfett i kaffet så om jag nu fortsätter med vatten fram till lunch så har jag ju ändå klarat en dag 16:8 eller hur? 
    Jag kör på det. Får bli en läxa väl lärd. 

• rödnos
    Zvartaliljan skrev 2013-06-24 08:11:00 följande:

Fast 16:8 så ska du inte få i dig några kalorier alls under de 16 timmarna. Funkar inte så bra med fett då, fettet ska du ta under de 8 timmarna om du "får" äta. Eller köra två dagar i veckan med fettfasta, alltså 24 timmar enbart vatten, mbc o.s.v (inte två dagar på raken). Men tiden för 16:8 sätter du ju själv om du vill köra på det, om du tog mbc kl.7 nu så kan du äta fram till kl.15 o sen fasta till kl.7.
    Fast nu läppjade jag bara på kaffet, dvs drack inte mer än nån droppe så de kalorierna räknas ju knappast.
    Åt middag igår vid 19.30 och tänker att jag käkar lunch vid 12 idag? 
  • rödnos

Är det sant?!? Då är det ju nåt skumt med den helt klart!

Jag tänker försöka ligga på runt 10gkolisar och köra 16:8 varje dag nu en vecka och se vad som händer. Vad tror ni om det?

• rödnos
    MissNora skrev 2013-06-24 12:16:28 följande:
    Det tror jag ger effekt! Pepp till dig med. Jag känner stor skillnad när jag körde (kör 5:2 numera) 16/8 och striktare. Ligger också runt 10 per dag och som du kanske läst ovan så går vikten neråt.

Ja, jag vet inte angående kokosoljan. Men jag har lagt ner det.

Säkerligen effektivt men jag mår förjävla (ursäkta) dåligt av kokos. Oavsett märke och mängd. Men som sagt, Kung Markattas mår jag innerligt dåligt av. Kanske finns någon förklaring?
    Jag kommer ihåg förra gången då jag började med LCHF första gången. Jag hade dottern på dagis och ville ner mina kilon fort så jag öste på med en extra matsked kokosfett (cocosas gröna). Fick sån jävla magknip och diaree att jag knappt hann in på toa på dagis när jag skulle hämta. Så där kul. haha! Tror ingen hörde dock men herregud vilken reaktion. Har spytt och svettats kopiöst de ggr jag "överdoserat".

Denna gången märker jag inte samma överkänslighet men å andra sidan skulle jag aldrig få för mig att "ta en lite större matsked" heller med tanke på resultatet förra vändan. örk.

Nu har jag ätit.
    Det blev två stekta ägg med ost på och 4 vitlöksfrästa champinjoner. Lite fläsksvålar för snacksandets skull och två koppar kaffe med minimalt med grädde i. Borde klara mig idag då middagen blir korv och blomkål med smör till. Sen vatten och hopp i säng.
    Eller? Blir jag en smalis snart eller? Ellerrrrrre? har ju NOLL tålamod!  
  • rödnos

Andra dagen med PF idag och jag åt inte förrän kl 13! Är det bra eller dåligt att utöka fastan med nån timme? ELler spelar det mindre roll?
    Gick en rask promenad på 12km och hade sån energi att jag måste vara i ketos! Helt sjukt grymt och jag mådde super hela dagen! Ska fasta så här varje dag from nu men jag funderar lite på om det leder till viktnedgång? Är det fler som gör likadant förutom zvartaliljan? Och hur bra går det för dig?
    Så glad och pigg idag! Äntligen är hela min LCHF session på bana igen!
    STORT tack för tipset!!!!

• rödnos

Men fläsksvålar är helt ok att överäta! Det är nada kolisar i dem så snacksa på!

• rödnos

Hej!

Idag är det min fjärde dag på 16:8 periodisk fasta och jag känner mig slankare! Har även jätteskön energi men det känns konstigt att vänta till 12 med att äta.
    Dricker kaffe och vatten och är inte hungrig så det där med att sakna att äta är ju bara en vanesak säkert.
    Jag funderar på om jag  gått ner dock eller om jag bara inbillar mig. Ska bli intressant att väga sig till helgen.

Ni som kär fasta, hur har er viktnedgång påverkats? Speciellt då ni som kör 16:8?
    Försöker läsa om folks "framgångshistorier" på nätet men hittar inte så många konkreta svar.
    Jonas Bergqvist skriver att man kommer gå ner snabbt och ska man se till hur min kropp känns så stämmer det nog men eftersom jag, med flit, inte ägen er egen våg så vet jag inte säkert. Kläderna sitter inte lika tight i alla fall.

Idag ska jag göra nånting riktigt spännande! Lite fånigt kanske men jag ska få se stenen vår guldsmed tagit hem till min vigselring! Vi ska inte gifta oss förrän i juni nästa år, men han har hittat en fin sten nu så jag ska få titta på den och se om den är lagom storlek. Amerikanen i mig "måste" ha en diamant på 1 carat tydligen men jag är lite osäker till hur det kommer se ut med en så stor sten på min hand. Så, idag är dagen då jag och min eventuellt blivande bästis ska mötas för första gången. haha!
    Ska även förminska min förlovningsring eftersom vi förlovade oss då jag var höggravid och jag nu gått ner ca 25 kilo. Ringen trillar nästan av!!!    

• rödnos
    Hanniz82 skrev 2013-06-27 09:28:28 följande:
    Rödnos; det här är min 4:e dag med pf också! Jag har gått ner 2,2 kg, men jag är fortfarande misstänksam.. Det går liksom för lätt;) Första kvällen var jobbig, även om jag kanske inte skulle ha ätit i vanliga fall efter 20.00 så tänkte jag hela tiden på att jag inte fick och blev sugen på allt möjligt.. Men sen har det gått bra, känner att jag har kontroll över maten och då mår jag bäst. Man äter inte så mycket på de 8 timmarna tycker jag, jag är inte så sugen på stora mängder mat när det gått ett tag tills jag får äta.. Återkom gärna med ditt resultat också, är glad för all info jag kan få om detta:)
    Shit! 2,2 kilo!?!?!?!
    Det är ju grymt! Hoppas jag får liknande resultat!  
  • rödnos

Vårdutbildade föräldern - självklart inte. Testa att trycka i dig en påse fläsksvålar dock, det är typ omöjligt. det var lite så jag menade. Tror nog inte någon o den här tråden tror att överätande är nånting positivt. lite därför många väljer LCHF.

• rödnos

RebornEve - jag har haft tre missfall totalt och två aborter innan dess. min känsla av graviditet försvann dock snabbt vill jag minnas. En av gångerna vet jag dock att jag fortsatt kände mig gravid men det visade sig vara för att det tagit sig igen och så kom världens finaste dotter äntligen!
    Kanske är det så? Men annars kan det ju tyvärr sitta i för en del. Hormoner kan ju spöka rätt bra med kroppen.
    Förstår det måste vara jobbigt.
    Kram till dig!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**