• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Middagen blev pulled pork med vitlökssmör och ugnsrostad blomkål.

Drack dock en latte och käkade lite pistage choklad. Firade att vi fått ny lya!

• rödnos

Jaha då ska vi se...
    Åker till svärföräldrarna i Luleå för två veckors avkoppling och avlastning nu. Får se hur det går med maten då men det borde gå fint. Kött o smör ska bli min räddning. De älskar att grilla så det bådar gott.
    Kommit igång med min crossfit träning igen och är på dag 26 imorgon i min burpee challenge. Börjar få snygga armar och magen blir plattare.

Jag vill ha tips på god kryddning av grillat samt gott kryddsmör!

• rödnos

Wtf! Steg ur bilen i Uppsala. Här är 30 grader och säkert ännu varmare på rummet. MÅSTE ha en kall.

• rödnos

Hmm, ätstörningspatienter? De får ju se dig äta sunt så vad är problemet? Hellre det än deras äckliga fabriksproducerade näringsdrycker.
    Gissningsvis kryllar det av illa utbildade dietister där du jobbar och då kan jag förstå att det blir svårt. De har ju lurat en halv befolkning att tro på tallriksmodellen och därigenom gjort folk sjukare och sjukare.
    Måste vara otroligt frustrerande att vara tvungen att träffa dessa insnöade stackare varje dag.

• rödnos

Om du ska äta så så är du i fel tråd. Det finns säkert nån lågkaloritråd där folk tycker mer som du och stenåldersdietisterna.

Jag jobbar själv med nutritionsförsörjning till bl.a. behandlingshem för de med ätstörningar, ålderdomshem och cancerpatienter. Näringsdryckerna är bra för sjuka men det är jävligt mycket skräp i dem för det.
    Dessutom riktigt äckliga enligt många.

• rödnos

Vad tänker du förresten att "LCHF är"?
    Det verkar lite som om du tror man äter "extremt"? Varför skulle en person med ätstörningar må bättre på onödiga kolhydrater tänker du?

• rödnos

Jimman- som Ninis sa, vi är många som hängt i denna tråden länge och anledningen att den hålls vid liv är till stor del just pga sammanhållningen och det faktum att vi bryr oss i varandras generella välmående.
    Vill du enbart prata LCHF får du som andra sagt, helt enkelt hitta en annan tråd eller starta en egen. Vill du däremot hänga i en tråd där vi peppar varandra och stöttar så är du välkommen!

• rödnos

Jimman - den är ju om LCHF?

Jag vill ha lite tips på frukostar nu!
    Har kört fast lite i ägg o bacon, turkyoghurt med nötter o bär etc.
    Är det nån som har en lite mer sommrig fräsch frukost kanske? Nån god smoothie eller så?
    2 kilo kvar här sen bebbstern hoppade ut för fem månader sen! Gick upp totalt 28 kilo! Tjohej!
    Hur går träningen för er som kör crossfit?

• rödnos

Ninis - det där snackade vi om för ett par månader sen. Körde hårt på det ett tag men har nu lessnat lite. nåt annat tips?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**