• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Karolina75 - det är enligt mina barnmorskor bra att käka LCHF under graviditet.
    Jag klarade dock bara nån månad sen SKULLE jag ha en macka, och lite pasta, och en och annan kebabrulle eller sushi.
    CRAVINGS på kolisar vart min melodi.

• rödnos

Tips till alla på korvar!!!
    Köp på Lidl! De har massor av korvar med MINIMALT med kolisar och hög kötthalt!

• rödnos
    Karolina75 skrev 2013-06-28 10:59:13 följande:

Självklart ska du testa! Jag är i liknande sits! Fick ma upptäckt för 5,5 vecka sedan och fick tabletter. Graviditetssymptomen hade avtagit sakta innan ma konstaterades. För snart två veckor sedan var grav-testet nästan blankt. När jag testar nu är det fortfarande nästan blankt... Men det syns alltså ett superdupersvagt plus (på 4 tester). Frågan är om detta är en ny graviditet eller spåren av den tidigare... Känner mig gravid igen, men törs inte riktigt hoppas. OM jag skulle vara gravid igen så är jag helt övertygad om att en bidragande faktor är LCHF. Vi har nämnligen haft svårt att bli gravida men OM jag är det igen har jag lyckats två av två möjliga försök sedan jag började med LCHF och det känns i så fall helt overkligt.
    Jag håller alla tummar och tår då!
    En sak som jag tipsat många kompisar om nu och som oxå blivit gravida då är bidrottning gelékapslar! Finns på hälsokosten och gör att ägget får lättare att fästa samt gör ägglossningen mer regelbunden.
    Alla tips eller hur?

Vilka tester använder du? Testlagrets kan visa fel väldigt ofta. Clearblue digital tycker jag mest om. Du är liksom antingen "gravid" eller "icke gravid". Så slipper man leta efter streck till förbannelse.

Ibland syns ju inte en graviditet alls utan man bara känner det. Så var det vid min abort som då gjordes i vecka 5 genom skrapning ( gjorde den i USA och där är andra rutiner. sjukt upplevelse egentligen. som en abortklinik mer eller mindre...) . Läkaren lyckades dock inte få bort det så jag fick göra om samma sak igen i vecka  (därav mina 2 aborter)9. Under tiden kände jag mig supergravid hela tiden. Vilket jag ju oxå då var, visade det sig.

Men testa bidrottninggelé! Bra för håret oxå! 
  • rödnos

Vår BVC sköterska är LCHFare thank god! Var jag som fick in henne på det så hon ger mig inga dumma idéer.

• rödnos

Är testlagrets från samma batch? I så fall hade jag inte litat på dem iaf. Fått sjukt mycket spök med dem. Skräp.

• rödnos

Gått ner 400g bara denna veckan trots pf.
    Löjligt besviken så jag käkade en förbannad glass. Smart idiot.

• rödnos

Varför inte? När jag är hemma äter jag lätt jättebra LCHF. (San Francisco) ð???
    Iof kan jag förstå att frestelsen till Hash browns eller garlic fries kan bli stor.

• rödnos

Du kan köpa dr pepper diet på Ica Focus i Gbg ibland, och i The English Store.
    Skulle tro att de har det i Sthlm oxå. Annars finns ju alltid nätet. ð??ð???

• rödnos

Linda5 - jag har tydligen gått UPP 300g fast kläderna sitter lösare?! Fattar inget och blir bara less.

• rödnos

Linda5 - kanske det. Jag har iof gjort en hel del "planerade avsteg" nu så det straffar sig väl kanske.
    Ska på bröllop sista augusti och tänker ev köra 2-3 veckor på naturdiet innan dess. Hatar dessa extrakilon och visst, det var bara 5 månader sedan jag födde barn men det är sommar och klänningdags oxå... Ghaaaa så otålig!
    Vet inte om jag tycker pf 16:8 funkar på mig heller? Erfarenheter någon?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**