Karolina75 skrev 2013-06-28 10:59:13 följande:
Självklart ska du testa! Jag är i liknande sits! Fick ma upptäckt för 5,5 vecka sedan och fick tabletter. Graviditetssymptomen hade avtagit sakta innan ma konstaterades. För snart två veckor sedan var grav-testet nästan blankt. När jag testar nu är det fortfarande nästan blankt... Men det syns alltså ett superdupersvagt plus (på 4 tester). Frågan är om detta är en ny graviditet eller spåren av den tidigare... Känner mig gravid igen, men törs inte riktigt hoppas. OM jag skulle vara gravid igen så är jag helt övertygad om att en bidragande faktor är LCHF. Vi har nämnligen haft svårt att bli gravida men OM jag är det igen har jag lyckats två av två möjliga försök sedan jag började med LCHF och det känns i så fall helt overkligt.
Jag håller alla tummar och tår då!
En sak som jag tipsat många kompisar om nu och som oxå blivit gravida då är bidrottning gelékapslar! Finns på hälsokosten och gör att ägget får lättare att fästa samt gör ägglossningen mer regelbunden.
Alla tips eller hur?
Vilka tester använder du? Testlagrets kan visa fel väldigt ofta. Clearblue digital tycker jag mest om. Du är liksom antingen "gravid" eller "icke gravid". Så slipper man leta efter streck till förbannelse.
Ibland syns ju inte en graviditet alls utan man bara känner det. Så var det vid min abort som då gjordes i vecka 5 genom skrapning ( gjorde den i USA och där är andra rutiner. sjukt upplevelse egentligen. som en abortklinik mer eller mindre...) . Läkaren lyckades dock inte få bort det så jag fick göra om samma sak igen i vecka (därav mina 2 aborter)9. Under tiden kände jag mig supergravid hela tiden. Vilket jag ju oxå då var, visade det sig.
Men testa bidrottninggelé! Bra för håret oxå!