• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

Håller helt med dig banantelefon!
    Var länge sen jag ställde mig på vågen också, just för att den inte säger någonting egentligen.
    Dock kan det vara ett bra redskap tycker jag när man har mycket att gå ner i vikt, då blir det på ett annat sätt.

• Boost
    Spana skrev 2012-07-12 08:40:59 följande:

Det här lchf-brödet man köper i butik..

Det ska man inte äta för ofta va? 11gr kolhydrater.. Hur gör ni? Har köpt på mig ett gäng inför semesterns utflykter. Så det känns bra, men vågar inte äta hemma var o varannan morgon till frukost.. 

Vad är det för bröd med 11?
    Det bröd jag ser i butik är runt 2.5 per skiva!?  
  • Boost
    Spana skrev 2012-07-12 09:34:21 följande:
    Postis och Boost: jaha, jag läste 11gr kh/100 gr och inte per skiva.. Drömmer 
    Det är samma bröd som ni pratar om..  

Ah men dåså, då är det ju bara att äta på :)
    Tycker det är perfekt att ta med sig när man ska iväg, svårt att finna bra mat på språng.

• Boost
    Spana skrev 2012-07-12 09:42:29 följande:

okej, ja känns lite dumt när vi ska mumsa äggmackor på rastplatsen.. och jag får bara äta det stekta ägget Obestämd
    Så jag tar nog med en limpa till Öland. O rödmärker. Nåde den som rör mitt bröd!! hehe 

HAHA! Det är så jag får göra med vissa saker här hemma också Flört
  • Boost
    Gladskit skrev 2012-07-12 10:39:50 följande:
    Men ärligt talat, hur lång tid tar det?
    Jag bakar en gång i veckan, det blir fem-sex frallor = fem-sex frukostar. Och ja, brödet håller sig jättefint i kylen i upp till sex dagar. Lägger kanske 45 min på det.
    Vad är det för frallor du gör?
  • Boost

Gladskit: Tusen tack! Ska prova ikväll. Lät smidigt!

Spökplumpen: Brödet man köper är som vanligt bröd, finns både i ljust och mörkt. Brukar göra Solrosbrödet på 56kilo bloggen. Där får du tuggmotstånd.

• Boost

TomMon skrev 2012-07-12 12:35:00 följande:

Vilka är det som gör detta Lchf-bröd man kan köpa i butik? Är det på vanliga coop och Ica man kan hitta dem?

Carbzone. Ica har jag bara sett dem på.

• Boost
    Happymom skrev 2012-07-12 15:22:22 följande:
    Åh *snyft* Har inget Ica i närheten av där jag bor Bara Hemköp och Willys... Vill också ha sånt där bröd!

Kolla i de affärerna också, kan ju hända att de finns där också!
    carbzone.se säljer online. Dock blir det ju ganska dyrt i och med fraktkostnad. 
    Laguna skrev 2012-07-12 16:15:05 följande:
    Det där färdiga brödet, hur många kh är det per skiva?
    2.7 innehåller det lägsta. Sen 3.7 och 4.2. Per skiva alltså.

Men vad skönt för dig att ha ett mål att jobba mot, hoppas att det går lite lättare då! 
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-07-12 22:33:06 följande:
    Den där vaniljpulvret hittade jag oxå, men köpte inte för jag var osäker på om den var ok. 8/100 g kg tror jag det var och det mesta socker-nånting (har jag för mej), men iofs är det ju så jättesmå mängder som man använder så det är kanske inte så farligt.

Precis som du säger så är det så lite man använder, väger ju knappt nåt. Så KH blir ju obefintliga i princip.
    Skönt att vågen fortsätter ner! 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**