• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

thweni: Är mejerierna som bör gå bort först om du ska strikta till det mer, men personligen tycker jag det blir tråkigt utan dem.
    Men kör som du gör, minus chokladen :), så håller vi tummarna för att det släpper då :)

• Boost
    ollebulle86 skrev 2012-07-17 09:08:36 följande:
    2,2 kg ner sen i onsdags (har ju tisdagar som vägdag) och väger idag 90,7 kg.
    Vågar man hoppas på att vara under 90 kg om en vecka?

Klart att du ska hoppas och satsa på det! Nu är du verkligen inne i ett flow!
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-07-17 09:35:50 följande:
    Boost: i denna takten handlar det om dagar känns det som
    Min mamma med sambo kommer ner i helgen och stannar en vecka, målet från början var att vara under 90 tills dess. Känns inte helt omöjligt

Helt rätt inställning :)!
  • Boost
    Bättan skrev 2012-07-17 18:43:48 följande:
    Eftersom middagen drog ut på tiden och jag var hungrig, tog jag ett "mellanmål" när jag kom hem ifrån golfbanan. (18 hål golf, ca 4 timmar och 1 mil)
    1 kycklingspett (färdig grillad ifrån ica) + 10 grillade revben (ifrån ica) och 4 skivor luft torkad skinka.

Nu är jag jätte mätt. Tror att det får bli tonfisktöra på 1/2 avokado ikväll. Det borde räcka gott och väl. Eller tänker jag fel?

Om du blir mer hungrig under kvällen så låter det bra. Blir du inte hungrig så behöver du inte stoppa i dig något mer :)
  • Boost
    PikkuMyy skrev 2012-07-17 22:21:39 följande:
    Känns som om jag helt hamnat i obalans. Sötsug så in i....och jag har gett efter!!!!!Förut har det inte varit nåt problem att avstå fika när man haft besök,men efter en bit kladdkaka så blir de tillfällena fleer o fler o jag tillåter mig större bitar....Blir så arg o ledsen på mig själv! Står nu på totalt -11kg med lchf vilket i sig är bra, men jag har MINST 15kg kvar....Kanske borde jag ta en fakirvecka igen för att tycka att grönsaker är lyx...? Eller? Om någon har nåt bra tips är det väldigt välkommet och behövligt...

Jag brukar köra fakir några dagar när jag ballat ur. Tufft emellanåt men väldigt effektivt!
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-07-18 08:29:53 följande:
    Boost: åt lite äggröra. Började må illa och få ont i magen efter jag ätit, så det var nog nått med det som inte magen gillade. Mår bra igen idag.

Inte bra. Skönt att det är bättre idag :)

Har solrosbröd i ugnen nu! Skönt att packa med sig när man är ute och far hit och dit nu på semestern.
  • Boost

Fast vad säger att man måste öka fettet? Går ju fin fint att äta en LC kost.

• Boost
    Bättan skrev 2012-07-18 14:09:47 följande:
    Låter detta som fakir?
    Frukost, tonfisk i vatten, blandat med majo och 1/2 ägg.
    Lunch, ett revben, ett kyckling lår, 1 skiva karré och tatziki (försökte plocka bort gurkbitarna).

Tacksam för svar :)

Finns två typer av fakir. Vanlig Fakir och Fakir UFO (under 5g kolhydrater).

Den strikta brukar jag köra på och det innehåller kött, fågel, fisk, ägg, smör och olja.  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**