**Den stora feta LCHF-tråden**
Rosa Helena : - 35 kg bara genom att ändra kosten. Har gått lite promenader sedan jag började äta lchf för lite mer än 2 år sedan och sen börjat springa lite samt gjort enkla övningar hemma de senaste månaderna bara
Rosa Helena : - 35 kg bara genom att ändra kosten. Har gått lite promenader sedan jag började äta lchf för lite mer än 2 år sedan och sen börjat springa lite samt gjort enkla övningar hemma de senaste månaderna bara
Äter frukost i väntan på samtal från läkare. Grekisk yoghurt med hallon och vaniljpulver :) fan vad gott de är ! Smakar som en dessert haha
Dagen idag : frukost en kopp varm choklad (vispgrädde, vatten , kakao och sötningsmedel )
Sen blev de jobb och lunch blev laxfilé i vitsås med blomkålsmos :)
Efter jobbet sprang jag 2,5 km och efte de blev de liite grekisk yoghurt med hallon.
Till middag Kycklinggryta med broccoli till :)
Känner mig glad och nöjd !
Det blev en plötslig pf från igår kväll till typ nu !
Har jobbar morgon och fick sluta tidigare så de blev att springa lite och nu ska jag äta lite lunch :) ska bli gott !
Ikväll blir de lchf-pizza med fläskfilé och lök på och beasås till och hemgjord pizzasallad !
Fredagsmys
200 gram riven ost (stark)
8 ägg
1,5 dl grädde
4 msk fiberhusk
Lite salt
Blanda ihop ägg , grädde, och sist fiberhusk, vispa ihop med elvisp. Ha i riven ost och rör om med slev. Låt dra ca 5 min och bred ut smeten tunt på smord plåt eller bakplåtspapper. Grädda i ugn på 175 grader ca 15 min.
Sedan har du på valfria tillbehör och gräddar igen på 250 grader tills pizzan fått fin färg!
Receptet är till 2 plåtar pizza
Shemira : jag har aldrig upplevt degen som äggig, men alla har vi olika smak
Sovit som en kratta som man brukar säga !
Det blir lite frukost strax och sen en långpromenad :)
Till kvällen blir de pizza som vi inte orkade göra igår. Sen kommer barnvakten så ikväll blir de lite fest :) vodka med lightdricka !
Dotson: jag kastade ut min våg för en vecka sedan :)
Ska inte väga mig förrän om ca 4 månader när jag fyller 30 !
Känner mig lugnare utan våg som stressar
Linda 5 : mina barn äter samma mat som mig + kolhydrater. Men jag försöker ge dem potatis ofta för jag tycker de är "bättre" än pasta.
Pia : härligt!