• RebornEve

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kanske en till : jag har aldrig vare sig räknat kolhydrater eller kalorier. Det har funkat bra ändå

• RebornEve

Gjorde kanske inte de bästa valen igår, men inte heller de sämsta. Jag åt inget ris och de behövdes inte ens för jag blev proppmätt ändå. Sedan dracks de en hel del vin. Jaja vi hade trevligt iaf, herrarna drack en del whiskey och blev lite lagom jobbiga :)

• RebornEve

Vilken jobbig dag ! Började dagen med 2 stekta ägg, sedan en promenad med barnen! Barnen har drivit mig till vansinne idag! Pappan hämtade barnen runt 16 och då bytte jag snabbt om och sen fick de bli att springa en runda. Såå skönt de var att springa när jag inte gjort de på flera veckor och skönt att springa bort frustrationen i kroppen.
    Efter min löprunda blev jag bjuden på torsk i cocosmjölk , såå gott !

• RebornEve

Skön dag idag ! Jag börjar faktiskt uppskatta mina barnlediga veckor på ett annat sätt nu. Idag sov jag till 10. Slappade en stund och runt 12 gjorde jag 180 reps. Det blev 100 sneda situps, plankan, utfall och knäböj och sedan försökte jag springa spåret. Observera att de är fara för ditt liv att springa på is som börjar smälta :/
    Efter den halvt om halvt löprundan blev de hemgjord coleslaw och falukorv. Inte optimalt med falukorv, men hade inget annat hemma.
    Nu blir de jobb!

• RebornEve

Hannis : drick en äggmjölk och smaksätt med kakao och lite flytande sötningsmedel. Gott och mättande !

• RebornEve

Hanniz: om du inte är en sån som triggas ännu mer av sötningsmedel förståss

• RebornEve

Angående viktminskning fusk etc.
    Jag tror de bästa är att ha bestämda dagar man väger sig. Kanske en gång i veckan eller en gång varannan vecka då man noterar vikten, och då samma tid på dygnet.
    Vikten kan åka upp och ner lite hur som helst från dag till dag och de viktigaste är ju egentligen att den går neråt ju längre tiden går. Kroppen är lurig och kan när som helst besluta sig för att hålla vätska eller släppa vätska , för som ni vet så är all viktnedgång och viktuppgång inte fett :)

Jag tror även att många fungerar så att om de ser att vågen visar neråt, omedvetet sätter i sig något extra gott den dagen, lite som belöning som istället blir ett straff :) Säger inte att de är så men många jag känner och jag själv fungerar lite så!

• RebornEve

Skrev ingenstans att man inte kan/får väga sig varje dag , men jag ser många som stressar upp sig av att se att vikten kan gå upp och ner från dag till dag och då är de ju kanske lika bra att ha bestämda dagar istället. För sin egen skull !

• RebornEve

Jag brukar blanda tomatpure och vatten med lite salt, vitlökspulver och oregano när jag gör tomatsås till pizza

• RebornEve

Vab för mig den här veckan :/ ena barnet är magsjukt. Ingen motivation till att käka bra alls, jag bara väntar på att de ska bli min tur :(
    Men men kör mina reps iaf :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**