**Den stora feta LCHF-tråden**
Efter ngr veckor med LCHF upptäckte jag att vanlig filmjölk smakar sött nu. Jag som alltid sockrat eller hart söt musli i tidigare :)
Efter ngr veckor med LCHF upptäckte jag att vanlig filmjölk smakar sött nu. Jag som alltid sockrat eller hart söt musli i tidigare :)
Idag ska jag begå min första synd sen jag började. Semla, iaf lock, grädde o mandelmassa. :P Älskar semlor och det blir min belöning för att jag gått ner 7 av mina planerade 15 kg.
Noomi81, ja precis så ser jag det. Mitt första delmål firades med LCHF-vänliga parmesanchips istället.
Detta funkar för bra för att lägga av med. Ska dock t Thailand 2 v i december. Långt dit, hoppas vara i mål då och där blir det nog kh-kost för enkelhetens skull.
Som jag känner nu kommer jag dock aldrig mer ha kh som bas till mina måltider som jag hade förr.
Jag äter också bara veg när jag är iväg så där då jag lätt blir äcklad av kött och måste veta att det är bra rensat och tillagat för att kunna äta. Omeletter och fried rice med grönsaker brukar det bli mkt av på resor.
Ninis, mitt planerade avsteg var värre. Semla! (dock ej hela bullen) :)
Tog dock en rask 5 km-promenad direkt efter för att kompensera lite iaf ha ha.
Det här känns som en bra dag trots hur trist väder som helst.
-0,5 på vågen på 2 dagar och jag föll INTE ur ketos trots min synd med semla igår :)
Ninis, jo jag vet att vågen släpar men -0,5 idag innebär definitivt att jag inte gick upp av synden iaf (brukar normalt tappa ca 0,5 per vecka). HOPPAS jag iaf ;) får se om min teori stämmer.
Ikväll gjorde jag pizza med Pones som botten. Blev hur bra som helst. Till och med min man tyckte det smakade som vanlig pizzabotten ;)
Lottalök - med tillräckligt mkt ost på kan vad som helst användas som botten ha ha :D
Jag gjorde en lite större och tunnare Pones än vad jag normalt gör.
Jag gjorde mina Pones som vanligt men gjorde en större.
Gjorde en portions-pizza till mig, ej en hel långpanna då övriga familjen åt "vanlig" pizzabotten.