• standby

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis - ja jag gräddade helt klart. Gick bra att grädda igen utan att bränna.
    Kanske funkar ännu bättre att bara förgrädda lite, måste testa nästa gång.
    Lite gräddning kommer dock behövas iaf då Pones-smeten är superkladdig :)

• standby

Nej, det rec jag använder är;
    5 ägg
    50 g smör
    2 dl pofiber
    1 msk fiberhusk
    1,5 tsk bakpulver
    Lite salt

• standby

Ingen aning, ärligt talat vet jag inte vad husk "gör" mer än att vara bra för magen men det finns säkert ngn mer anledning för det är ju i typ alla LCHF-recept.

• standby

Martina 76, kan du vara snäll och ge exempel på hur en dag ser ut för dig matmässigt nu när du kör strikt?
    *Behöver inspiration*

• standby

Maskinisten - provat kebabsallad? Det brukar jag köra med när övr sällskap vill äta pizza eller dyl. :)

• standby

Ni som testar med Ketostix, ligger ni ofta/alltid på den mörkaste färgen? Jag ligger alltid på mitten...
    Räcker det för att säga att man är i ketos? Att man kan påvisa ketoner alls menar jag, för normalt har man ju inga, inte jag iaf då jag under tre graviditeter testat m Ketostix då och då och aldrig haft utslag. ( innan LCHF )
    Sen har jag även läst på ngn LCHF-sida att vissa personer är i ketos utan att läcka ketoner i urinen, ngn som vet mer?

Tack Martina för ditt svar om strikt ätande :)

• standby

Tittade på Efter tio idag. Alexandra Zazzi pratade om lchf. Fattar inte varför det alltid är sånt snack om att man inte äter grönsaker med lchf! För egen del äter jag helt klart MER grönsaker nu än innan jag åt lchf.
    Sen väljer man kanske lite andra grönsaker än tidigare.

• standby

Jippi! Trodde nästan vågen skulle visa plus denna v, bara kändes så samt att jag brukar dra på mig vätska en gång/månad och det är nu.
    Snacka om positiv överraskning när jag nått mitt nästa delmål! Jag är nu, BMI-mässigt, inte överviktig längre!!! Sen har jag en bra bit kvar till mål men glad är jag iaf :)
    Bra att börja dagen positivt då jag ska vara barnvakt åt 4 barn idag. Lägg till det över mina 3 egna :P. Rena rama dagiset här hemma idag blir det.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**