• PikkuMyy

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna skrev 2012-05-31 12:32:55 följande:
    Tiiitti: -1,5 kg visade vågen i morse (började förra fredagen). :)
    En matdag för mig är frukost: 2 pumpafrömackor med bregott, tonfiskröra och hollandaisesås, kaffe m kokosfett. Mellanmål (pedagogiskt mellanmål för att sonen ska äta ;)) typ 1/2 avokado eller 2 msk tonfiskröra eller två ost/skinkrullar. Kvällsmat: fisk/kött med sås/kryddsmör och grönsaker - igår blev det torsk i ugnen m smörsås, sparris och broccolimos :)
    Å va gott det lät! Vill du dela med dig av receptet på brödet? Glad
  • PikkuMyy
    banantelefon skrev 2012-05-31 22:18:46 följande:
    Jag har svullnat idag - riktigt krängt i mig en massa fläsksvålar :P
    Någon som testat?

Hur är det med rödvin och lchf?
    Rödvin är "tillåtet" men man ska också veta att alkohohol kan få förbränningen att stanna av. Hur långe är individuellt så klart. Om jag inte minns fel är rött vin o klar (ofärgad) sprit typ vodka ok i alkoholväg.
  • PikkuMyy
    banantelefon skrev 2012-06-01 10:39:38 följande:
    Tack PikkuMyy :)
    Då får man med andra ord lyxa till det med en litet glas på helgen och sedan fortsätta pimpla vatten övrig tid ;)
    Ja vilken annan "diet" tillåter sån lyx?! Flört
    Skål
  • PikkuMyy

Shit va arg jag blir på mig själv!!!!Skrikandes Mölade i mig chokladmousse igår FAST jag efter halva egentligen var mätt på det. Gaah!!!! Blir galen, varför sabbar jag för mig?! Lååångpromisar framöver med andra ord! Har lite mani på att väga mig varje dag,men idag vågar jag inte. Är rädd att om resultatet inte är det jag önskar att jag ballar ur ännu mer.... Såå sugen på jordnötterna som ligger i köket o ropar på mig :"ät upp mig, ät upp mig"... J-a hormoner!Glad

• PikkuMyy
    zeppelinmamma skrev 2012-06-01 11:06:42 följande:
    Min pojkvän har just börjat med lchf, jag hakar på såklart. Han är som nyfrälst och mår jättebra. Men jag saknar att få ta en frukt, älskar frukt. Tycker dessutom att han fått ohygglig andedräkt : (
    Pepparmintolja ska hjälpa! Finns på apotek eller hälsokostaffärer tror jag...
  • PikkuMyy
    banantelefon skrev 2012-06-01 11:14:28 följande:
    Hörrni tjejer, när ni gör köttbullar/färslimpa och liknande, vad använder ni för att "binda" ihop det hela istället för bröd/ströbröd?
    Jag har bara ägg...tycker det funkar bra!
  • PikkuMyy

Shoppat hem kesella o cashewnötter så imorgon blir det bakning! Guuu så gott det här brödet är alltså! Inge svampigt eller äggigt utan nästan som vanligt bröd. Utan detta hade jag haft svårt att hålla mig till lchf. Är dock lite mer kh än man skulle vilja ha men ibland så....Prova!!!!!Glad

www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx

• PikkuMyy
    Mamma3barn skrev 2012-06-01 20:07:18 följande:
    Vilken är bästa osten att göra ostchips av?
    Beror på hur stark smak man gillar...Gjorde av prästost en gång o hade nån krydda på, kommer inte ihåg vilken dock. Gott var det iaf!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**