• PikkuMyy

**Den stora feta LCHF-tråden**

Luktade på en chokladkaka och tror minsann att dofter kan trigga sötsug Glad Haha! Den frestade mig,så nu blir det hemmagjord lchfglass!

• PikkuMyy

Gaah! +0,9kg sen igår....!!!!! J***a glass o nötter! Att jag måste trycka i mig!?Så himla arg på mig själv! Och varje gång efter tänker jag ju att det inte va så gott...Nåja,nötterna älskar jag men hittills har varje lchf-glass varit en besvikelse. Så varför lär jag mig inte? Nä, fakir/fakir-ufo it is, fram till midsommar i alla fall! Nya tag mot en smalare jag!

• PikkuMyy
    Gladskit skrev 2012-06-12 22:47:33 följande:
    Jag använder Alpro soyamjölk. De har en osötad variant som innehåller typ 0,2g kolhydrat per 100g. Den funkar jättebra i te, har inte testat den i kaffe dock.
    Men det har jag! Den är ok,inte som vanlig mjölk eller som grädde förstås men godkänt plus! Däremot ska den ju inte va så hälsosam pga nåt som jag inte minns vad det var. Säkert nåt cancerframkallande som allting är nu för tiden =)  Men jag resonerar lite så, att jag dricker det tillfälligt medan jag "bantar" och övervikt är ju inte direkt bra för hälsan heller...Så jag dricker det ohälsosamma för att bli hälsosam!
  • PikkuMyy
    Kattdamen skrev 2012-06-12 15:17:13 följande:
    Macadamianötter?
    Jordnötter! Och inte bara en eller två! =)
  • PikkuMyy
    mörlin skrev 2012-06-13 20:17:57 följande:
    Choklaaaad jag vill ha!! :-/
    Det skriver jag under på!!!! Eller en STOR bit riktigt kladdig kladdkaka! Icke-lchf-vänlig! =) Tur att jag inte orkar ställa mig o baka! Glad
  • PikkuMyy
    mammelie1891 skrev 2012-06-13 20:00:14 följande:
    Jag la av med lchf och gick på GI direkt som jag plussat. Är det någon gång jag skiter i vad jag äter så är det när jag är gravid. Men det kanske kan gå... jag blev dock enormt äcklad av allt fett, så jag åt det jag fick i mig.
    Jag tänkte att jag kör på med lchf efter graviditeten igen, eftersom jag vet att det funkar så bra för mig. Men nu fick jag börja med det lite tidigare än väntat.
    Kan villigt erkänna att jag lämnade GI rätt omgående också och åt vad jag ville! Så nu har det blivit lite godsaker. Ganska mycket godsaker i lördags när jag gifte mig, men oj, vad ont jag hade i magen efter det. Så då kände jag att jag inte ska äta SÅ mycket sött.
    Ser fram emot att komma igång med lchf igen!
    Beklagar det med graviditeten...men grattis till giftermålet!!!Hjärta
  • PikkuMyy
    Boost skrev 2012-06-13 20:59:42 följande:
    Gud vad skönt att kunna ha det så! Önskar att jag också kommer dit en vacker dag :)
    Ja det är skrämmande att tänka tillbaka vad man egentligen stoppade i sig förut, blir lite smått äcklad faktiskt :/ 
    mmm typ en burk med nutella..o en sked! Läskigt va mycket som kunde försvinna så snabbt! =/
  • PikkuMyy
    Boost skrev 2012-06-13 22:09:33 följande:
    När jag blir riktigt suget på nåt så luktar jag på grejjerna, stillar suget för det mest faktiskt :)
    Va???Så är det inte för mig, så var glad att du har det så! =) Skulle jag stoppa ner näsan i en påse med lösgodis skulle de på nåt magiskt sätt försvinna....*spelar oskyldig* Hittills har jag dock inte ätit mer godis än ett par bitar 70-85% choklad sen jag började med lchf förl ite drygt 3månader sen...Tycker jag är duktigt gjort om man har varit godisråtta hela sitt liv typ.. *skryter* =)
  • PikkuMyy
    Night sky skrev 2012-06-14 10:56:19 följande:
    Hej, har tröttnat på min frukost med ägg, keso, oppsisar...

Vad har ni för förslag på frukost om man inte har rester från gårdagens middag kvar. Samt att det ska vara lätt att göra iordning!?
    Min lyxfrukost är macka med kaffe eller te. Men receptet jag använder innehåller cashewnötter så det är som sagt en lyxfrukost. Jag har också testat fröknäcke, hittad receptet på lchf-recept.se tror jag.. MYCKET gott båda två, nästan som vanligt bröd. Annars ägg, kokt eller omelett/äggröra. Jag har haft jättesvårt att hitta brödrecept där jag inte tycker att brödet har svampig konsistens, och det går bara inte =) Men detta bröd MÅSTE bara testas om man inte har provat innan, det är gudomligt gott! Jag har länkat till receptet förr, men här kommer det igen:
    ´www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**