**Den stora feta LCHF-tråden**

Hade som mål att gå ner 10kg till midsommar, förhoppning om 15kg... Missade målet med 0,1kg,men är nöjd ändå! Nu är mitt nya mål -6kg innan sommaren är slut,men törs inte sätta datum...tror egentligen att jag kommer ha svårt att nå målet med tanke på hur segt det har gått på sistone. Nästa mål är ner till 75kg till jul, dvs -11kg från och med i dag. Och sedan -10kg från jul till beach 2013! Totalt siktar jag på totalt 30,9kg alltså! Känns överväldigande och en dröm att väga så "lite" (vilket kanske inte är så lite till mina 161cm..) Motivationen är att känna sig snygg, våga sig till badhuset med barnen och kunna köpa kläder som man väljer efter vilka som man tycker är snyggast, inte vilka som döljer fläsket bäst!!!! Heja heja!!!!
Nån som har tips på en god lchf-vänlig fond?
Har fuskat en jäkla massa med chips o annat några dagar...Fy för mens!!!! Men nu tar jag nya tag o hoppas att inget sötsug infinner sig=) Chips-suget är här för att stanna verkar det som, men nu blir det inget mer!!
Har det lite kämpigt med motivationen...Var på fest o det bjöds på en massa gott som jag åt av...och efter det har tillfällena med fusk blivit fler o fler...Nu försöker jag låta bli jordnötspåsen som ligger oöppnad...Och det är 500g i den!!! =P Var så nöjd att hamna under 85, tänkte närmare 80 än 90,men fusket gjorde att jag hamnade strax över...Kanske lyckas jag hålla mig tack vare det...
Känns som om jag helt hamnat i obalans. Sötsug så in i....och jag har gett efter!!!!!Förut har det inte varit nåt problem att avstå fika när man haft besök,men efter en bit kladdkaka så blir de tillfällena fleer o fler o jag tillåter mig större bitar....Blir så arg o ledsen på mig själv! Står nu på totalt -11kg med lchf vilket i sig är bra, men jag har MINST 15kg kvar....Kanske borde jag ta en fakirvecka igen för att tycka att grönsaker är lyx...? Eller? Om någon har nåt bra tips är det väldigt välkommet och behövligt...
...jösses va jag har ballat ur totalt under sommaren...fuskat rejält, o då menar jag inte godkänd lchf-fusk utan RIKTIG fusk!!! Och ju fler gånger jag fuskar,desto mer sugen blir jag...Anar att mitt förhållande till mat inte är så sunt och under kontroll som jag har velat tro Just nu får jag sitta på händerna för att inte gå raka spåret till köket o öppna en nutellaburk o möla i mig med en sked. Sjukt,känner mig som en alkis... Men som plåster på såren har mitt fuskande åtminstone inte resulterat i nå plus, men inte nå minus heller för den delen. Nu gäller det att bli av med detta sug o ta nya tag....Beach 2013...eller nåt
Sorry,blev lite långt och onödigt mycket självömkan.