• PikkuMyy

**Den stora feta LCHF-tråden**

huldaskarin skrev 2012-06-18 12:09:27 följande:
    Grattis PikkuMyy!!
    Tack!!! Känns så himla bra,nu är det bara fortsätta! Målet är att känna mig snygg i bikini nästa sommar, inte helt omöjligt! Flört
  • PikkuMyy
    ollebulle86 skrev 2012-06-18 12:23:16 följande:
    Pikkumyy: vet inte om kokosfett är så gott i en omelett, men alternativet finns ju att antingen strunta i grädden eller osten. Eller båda. Och kaffe dricker jag inte
    Det är liksom mest i omeletten jag äter grädde. Ja och om jag gör pannkakor det händer dock inte så ofta. Men det går ju att byta ut till vatten.
    Man kan steka i kokosolja. =) Har för mig att jag har läst att det ökar förbränningen. Jag använder cocosa utan smak. Och man kan ha det i te om man inte vill ha kaffe! Det ska finnas en massa andra hälsofördelar med det också men typiskt nog kommer jag inte på dem nu.... Oftast klarar jag mig till lunch på en kopp kaffe med en tsk kokosfett i..Lite tråkig frukost,men resonerar så att då når jag mitt mål fortare! Jag gillar ost i omelett o väljer oftast arlas rivna tex-mex, innehåller pyttelite kh. Under 1%,närmare 0...
  • PikkuMyy

Hade som mål att gå ner 10kg till midsommar, förhoppning om 15kg... Missade målet med 0,1kg,men är nöjd ändå! Nu är mitt nya mål -6kg innan sommaren är slut,men törs inte sätta datum...tror egentligen att jag kommer ha svårt att nå målet med tanke på hur segt det har gått på sistone. Nästa mål är ner till 75kg till jul, dvs -11kg från och med i dag. Och sedan -10kg från jul till beach 2013! Totalt siktar jag på totalt 30,9kg alltså! Känns överväldigande och en dröm att väga så "lite" (vilket kanske inte är så lite till mina 161cm..) Motivationen är att känna sig snygg, våga sig till badhuset med barnen och kunna köpa kläder som man väljer efter vilka som man tycker är snyggast, inte vilka som döljer fläsket bäst!!!! Heja heja!!!!

• PikkuMyy
    Spana skrev 2012-06-27 20:53:08 följande:
    liten fråga..

Fuskar ni ibland?

I så fall hur ofta och vad brukar ni "unna" er då?

Eller är ni duktiga hela tiden? :)       
    Jag har fuskat mer förut,men när viktminskningen planade ut rejält drog jag ner på kh o mejeriprodukter. De gånger jag har fuskat efter det (med fuska menar jag något icke lchf vänligt tillsammans med glukosanol) har jag blivit sååååå himla dålig så jag tycker inte att det är värt det. Å då snackar vi typ "magsjuka".... =P Men å andra sidan äter jag i regel fakir ufo eller åtminstone under 10kh/dag... Mitt fusk numera är hallon/jordgubbar med grädde, lchf-glass eller nötter.
  • PikkuMyy

Har fuskat en jäkla massa med chips o annat några dagar...Fy för mens!!!! Men nu tar jag nya tag o hoppas att inget sötsug infinner sig=) Chips-suget är här för att stanna verkar det som, men nu blir det inget mer!!

• PikkuMyy

Har det lite kämpigt med motivationen...Var på fest o det bjöds på en massa gott som jag åt av...och efter det har tillfällena med fusk blivit fler o fler...Nu försöker jag låta bli jordnötspåsen som ligger oöppnad...Och det är 500g i den!!! =P Var så nöjd att hamna under 85, tänkte närmare 80 än 90,men fusket gjorde att jag hamnade strax över...Kanske lyckas jag hålla mig tack vare det...

• PikkuMyy

Känns som om jag helt hamnat i obalans. Sötsug så in i....och jag har gett efter!!!!!Förut har det inte varit nåt problem att avstå fika när man haft besök,men efter en bit kladdkaka så blir de tillfällena fleer o fler o jag tillåter mig större bitar....Blir så arg o ledsen på mig själv! Står nu på totalt -11kg med lchf vilket i sig är bra, men jag har MINST 15kg kvar....Kanske borde jag ta en fakirvecka igen för att tycka att grönsaker är lyx...? Eller? Om någon har nåt bra tips är det väldigt välkommet och behövligt...

• PikkuMyy
    Boost skrev 2012-07-17 22:30:53 följande:
    Jag brukar köra fakir några dagar när jag ballat ur. Tufft emellanåt men väldigt effektivt!
    Har kört det förut o det var effektivt för mig med! Men mitt i semestertider känns det tufft...Kämpar ordentligt med motivationen...Vi kommer åka bort o då tror jag inte att jag kommer kunna köra fakir,inte fullt ut i alla fall.Men att dra ner ordentligt på kollisarna borde ju sätta fart på vikten, åt rätt håll till o med =)
  • PikkuMyy
    thweni skrev 2012-07-17 22:35:48 följande:
    Vad är fakirvecka? Hur äter man då?
    När man fakirar äter man i princip bara fett o protein. Finns säkert en gräns för hur mycket protein men den har jag inte brytt mig om o det har blivit bra resultat ändå. Körde när jag hade stått stilla under ett tag o då lossnade viktnedgången igen. Det är tufft o om jag inte har fel så brukar man inte rekommendera det om man inte kört lchf ett tag innan...Blir väl en chock för kroppen annars...?Och det är egentligen inte att man "ska" köra det just precis en vecka,men så har jag gjort. Man uppskattar verkligen en sallad efter det,kan jag säga=)
  • PikkuMyy

...jösses va jag har ballat ur totalt under sommaren...fuskat rejält, o då menar jag inte godkänd lchf-fusk utan RIKTIG fusk!!! Och ju fler gånger jag fuskar,desto mer sugen blir jag...Anar att mitt förhållande till mat inte är så sunt och under kontroll som jag har velat tro Tungan ute Just nu får jag sitta på händerna för att inte gå raka spåret till köket o öppna en nutellaburk o möla i mig med en sked. Sjukt,känner mig som en alkis... Men som plåster på såren har mitt fuskande åtminstone inte resulterat i nå plus, men inte nå minus heller för den delen. Nu gäller det att bli av med detta sug o ta nya tag....Beach 2013...eller nåt Flört Sorry,blev lite långt och onödigt mycket självömkan.

• PikkuMyy
    Chicky01 skrev 2012-08-21 20:27:09 följande:
    Anna Skipper kör lchf-mat i "Du är vad du äter" på Sjuan nu. :) Dock nämns inte lchf!
    Haha,kollar också på det =)
  • PikkuMyy
    NollÅtta skrev 2012-08-22 11:40:20 följande:
    Ja det är en ny favvo, verkligen! Tack för tipset om hasselnötsmjöl

Ang carb blovker så har jag inte testat. Har inte vågar för har läst att biverkningarna is a bitch. Diarré, magont osv + att det hindrar kroppen från att ta upp vitaminer från maten.
    Så jag vet inte...känner mig skeptisk. Läste också att för att det skulle få effekt måste man ta högre dos än vad som står på förpackningen ch då blir också biverkningarna större.

Finns någon som har testat och som är positiv till carb blocker?
    Jag har förut varit positiv till glukosanol,men sista gångerna jag tog det har jag blivit riktigt dålig av det. Kräkningar, yrsel och riktigt ont i magen. Min första tanke var att jag hade tagit för många piller(man ska ta 1-3) i förhållande till mängden kolhydrater,men jag åt tacotårta med en miljon kh en gång och blev lika dålig...Så jag rekommenderar det inte.
  • PikkuMyy
    Martina 76 skrev 2012-08-23 22:21:25 följande:
    Fast är du normalviktig så kanske din kropp inte vill tappa det sista. Jag väger 69 kg till mina 175 cm och min kropp blåvägrar!!! Nu ska jag köra fakir en period och se om det hjälper. Tänk också på att LCHF är for life, det är ingen diet för att tappa i vikt.

För mig funkar lchf som en diet...inget jag kommer köra "for life"...är jag den enda som känner så? Fast när jag är "klar" kommer jag aldrig att återgå till att äta som förut, men nog kommer jag äta potatis och till och med nån kanelbulle då och då Skäms Men om jag inte faller tillbaka till gamla ovanor så blir det mycket mindre kh än förr o mer fett.... (=lchf liberal...?)
  • PikkuMyy
    häjhäj skrev 2012-08-24 07:17:21 följande:
    Jag är så j-la glad just nu Sen jag började med fakir i måndags har jag gått ner ca 1,5 kilo och snart har jag gått ner 10 kilo sen jag började med lchf den sista juni! fortsätter nog med fakir ett tag till för det går så bra, hade egentligen tänkt sluta idag men när jag tappar ett halvt kilo om dygnet så blir det svårt att lägga av så snart!
    Grattis,bra gjort!!!
    Jag har också fått bra resultat av fakir förut och som grädde på moset jag jag verkligen uppskattat en sallad eller nåt sånt efteråtGlad
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**