• Spana

**Den stora feta LCHF-tråden**

Krambjörn: Hittade det här. Nån vänlig själ la upp det o jag blev sugen.. :)

http://vardagfest.blogspot.se/

Finns nånstans där. "falsk potatissallad" heter den  

• Spana
    Ellaria skrev 2012-06-08 18:52:38 följande:
    När jag inte orkar med mat brukar jag beställa pizza och helt enkelt inte äta degen.

är det verkligen gott? Vad har du för topping på? :) Blir du mätt?

/nyfiken i en strut :) 
  • Spana
    Ellaria skrev 2012-06-08 20:21:50 följande:
    Ja, sjukt gott :D Brukar ha ost, tomat, färsk vitlök, skinka, räkor, salami och tomatskivor. Olika sorters protein helt enkelt. Blir jättemätt!

åh fasen. Låter ju perfekt! :)
  • Spana

dum fråga kanske men skillnaden mellan vanligt socker och tex stevia eller vad det heter. Det är väl lika mycket kolhydrater i? Nån som kan hjälpa mig att bli lite klokare :)

• Spana
    huldaskarin skrev 2012-06-09 12:56:39 följande:
    Stevia är ca 300 ggr sötare än strösocker så man behöver bara lite "steviadamm" när man ska söta saker och ting.

Tack snälla! O tack för länken! :)

Följdfråga då: vad är skillnaden på stevia, sukrin och de där andra "sötningsgrejerna"? Spelar det nån roll vilken man använder eller vilken är bäst?

Tack på förhand!    
  • Spana
    RebornEve skrev 2012-06-09 15:02:34 följande:
    Spana: sukrin använder du om du vill att sötningen ska ha samma egenskaper som socker.
    Stevia har jag aldrig använt.

Tack för hjälpen! :)
  • Spana
    stjierna skrev 2012-06-09 16:56:08 följande:
    Sukrin är en sockeralkohol som heter Erythiol, den har en något kall, kemisk bismak.
    Stevia utvinns ur roten från Steviaväxten, och är som någon skrev mellan 250-500 ggr sötare än socker. Stevia har en salmiak-bismak. Bäst smak får man om man blandar stevia och sukrin (3 msk sukrin med 1/2 kryddmått stevia), då de tar ut varandras bismaker.
    tack för ditt svar!! :)
  • Spana

nån här som kör lchf och inte tränar? 
    Jag får verkligen inte till det med träning. Är väldens lataste samtidigt som jag ibland har svårt att hinna med. :/   

• Spana
    Boost skrev 2012-06-11 10:32:55 följande:

Tror det är många som inte tränar i samband med den kosten. Var det något speciellt du tänkte på?

tänkte väl mest på ifall det inte gav nån effekt när man inte rör sig. Med fet mat tänkte jag. Men samtidigt känner jag ju att det händer lite trots träningsbrist..

Skönt att man inte är ensam iaf! 
  • Spana

idag ska jag testa göra kesoplättar. Kan man spara i kylen till i morgon?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**