Teskedsmamman skrev 2011-05-07 16:57:10 följande:
Han är lokförare men samtidigt involverad i minst 3 olika föreningar som har årsmöten på vårarna, varav ett alltid går av stapeln tors-sön + 2 resdagar, någonstans i europa, förutom det är det aktiviteter i lokstallet på vårarna och framför allt ska ångloken på high chaparral vara i ordning innan de öppnar om ca 2 veckor.
Som lokförare jobbar han "bara" 36 timmar i veckan och mestadels em-natt och har större delen av dagarna lediga om ganska ofta minst 4 sammanhängande dagars ledighet, men då måste han åka till hich chaparral så fort han är ledig minst 2 dagar på raken...
Virkar och stickar gör jag till förbannelse redan, bloggar en del, fotar osv men det är ju lätt att komma ut i skogen och röra på sig eller fota t ex när man har 4 barn medsläpade hela tiden. Jag tycker att det räcker att jag oftast måste släpa med dem till affären och veckohandla....
Just nu är jag så psykiskt trött att jag kan sätta mig i ett hörn och bara hysterigråta, maken är borta tills imorgon och lillkillen har varit tokfrustrerad sedan kl 8 imorse och skriker så fort han är vaken... Han håller på att lära sig att krypa och ställa sig mot saker och så fort han inte klarar det som han vill så skriker han, och han kan hålla på i timmar och bara sitta och skrika mitt på golvet, innan han kommer på nåt annat att göra... i 2 min.... Att gå runt och bära på honom är inget alternativ eftersom han väger 12 kg och min rygg redan är paj av allt bärande, sedan har jag 3 andra barn som måste ha mat osv....
Har dragit på mig nässelutslag av hans skrikande så hela ansiktet svider, hettar och kliar....
Good damn! Jösses, jag förstår att du går på knäna och verkligen känner förtvivlan! Jag kan känna mig helt slut när maken reser i jobbet och är borta på mässor men då har jag bara 2 barn att ta hand om (varav den ena kan vara en rätt så krävande sak som bara vill vara i famnen och tokvrålar när hon inte är där).
Min man reser som sagt en del i jobbet och är borta över natt. Då ska han egentligen resa betydligt mer i sin roll som marknadschef men pga oss, familjen, har han försökt att styra om en hel del men han känner stress och att han borde resa mer för att hinna med att träffa kunder och ta uppdrag som de har på jobbet. Jag påpekar ibland att någon annan får ta hans jobb, han får i enhet som chef delegera, men det är bara han som kan ta detta med marknadsföring..
I morgon ska han till Göteborg för att vara med på Elfack-mässan. Egentligen skulle han vara där hela veckan men nu har han väl insett att det är påfrestande att vara hemma själv och ta allt så han åker hem på onsdag. Han spelar golf och muttrar ibland att han inte hinner spela. Han har i alla fall lagt ner cyklingen i år (han brukar cykla Vätternrundan och nu de senaste åren Halvvättern) då han insåg att han inte hinner träna när det byggs här hemma. Han har tackat nej till marknadsföringsuppdrag i Piraterna. Din man får försöka prioritera men det kanske inte går? Behöver han vara med i 3 föreningar?
En kompis med två barn har en sambo som jobbar i Stockholm så han åker varje söndag och kommer hem på fredagkvällen. Hur hon pallar fösrtår jag inte men nu har de båda börjat tröttna på pendlandet. Speciellt han.