jeng skrev 2011-05-13 22:23:04 följande:
Idag följde det med en Lindor Lindt ask från butiken.... Undrar hur det gick till???!!!
Och s hade vi ett jättelångt jobbmöte som jag hade bestältl fika till supergoda fina stora muffins med äpple och kanel, så såklat kunde jag inte låta bli utan jag åt toppen på en... Det var supergott iaf, men det dåliga samvetet kommer ju på köpet... Jag vill kunna unna mig nånting sånt där då och då, så egentligen har jag ju inte dpligt samvete på det viset. Men däremot så kommer det tankar om jag typ har sabbat hela veckans viktnedgång bara för några tuggor muffins.... :-/ Alltså jag blir påmind om att jag faktiskt inte har nått min målvikt än och då är det kanske inte läge NU att unna sig... Jaja... Man tänker för mycket!
Positivt är att min dyspepsi gick ju över typ igår kväll, det värsta iaf, och idag har jag haft lite surt i halsen och magen, men inget alls i jämförelse!

Superskönt! Trodde det skulle bli värre nu ikväll men det blev det inte!
Ibland tror jag vissa varor har någon magnet i sig och bara hoppar ner i kundvagnen själv
De tankarna du har om att sabba hela veckans viktnedgång är PRECI så jag känner! Igår var jag så grymt sötsugen på lys melk och det frestade att åka och köpa men NEJ. Jag ska inte ha. Till och med maken erbjöd sig att köpa. Istället proppade jag i mig 2 rutor mörk choklad men det är inte samma sak. Till och med min nödräddning: grädde i mjölk drack jag. 2 gånger. Men sen var suget borta. Efter det började jag gräma mig för att jag varit för snabb med att dämpa suget istället för att lugna mig emellan och se om suget gått över ...
Linda1976 skrev 2011-05-13 23:00:03 följande:
Att befinna sig i vårt lunchrum var som att gå på minerad mark...
2 stoooora korgar med frukt och godis, samt kanelbullslängder i MASSOR. Den godaste sorten med massor m kanelsockersmör i....
MEN JAG ÅT INGET!! INGET!!
Jag åt min torskrygg, dillsås, tomat och medhavda boutny-bit och gick igen. High five på mig själv
Fasiken vad bra gjort!
adams family skrev 2011-05-13 23:54:48 följande:
Go kväll alla duktiga...
Har slösurfat nu när dottern somnat..hamnade på cambridgekurens sida efter att ha läst lite runt och kunde int elåta bli att klicka i min vikt och längd..efterssom jag nått mitt målmått tyckte jag det var kul att se vad mitt bmi var..
Tips från cambridge är du är överviktig följvår kur bla bla bla bla osv hmmm jag har tydligen bmi över 25 men de berättar inte hur mycket över 25. 160 cm och 66 kilo ger mig ett bmi på 25,8 (om man nu orkar lägga energi på att oroa sig för detta.) Så jag borde överge er svälta mig på pulver istället för att äta mig mätt och må bra..
sorry men den gubben gick inte jag har rasat i vikt och mår fantastiskt och har ju tom lyckats komma ner i strlk 36 idag som sitter som gjutet..ngn mer som anar en räv eller två bakom örat och inte tror på bmi måttet
Jag tror jag tar mig en sked bea till och småfnissar åt resultatet...
Nehej nu gonatt alla duktiga att motstå kanellängder tycker jag man kan anse som en milstolpe och tom värt att fira
Go linda och alla andra duktiga..
Men hallå ... Jag är lika lång som du och väger 68 kg. Jag gillar inte Cambridge. Jag har en kompis på FB som gått ner 18 kg med CB och nu har hon blivit CB-konsulent och bjöd in mig till hennes nya sida. Det tog emot. Jag gillar henne och vill stödja henne men inte CB. Tycker du gjorde rätt i som mumsade i dig en sked bea

Nallebjörnis skrev 2011-05-14 00:24:58 följande:
har hört att man inte ska ha så mycket sukrin... om ja nu använder de använder ja bara ½ av vad som står i receptet.
Ja precis.. håller sig till det som är gott ist ;)
Men ja provade smulpajen den var riktigt god i den boken det kan ja rekommendera!!
Jag har ju som sagt inte bakat mer sen jag läste att man kan halvera Sukrin. Jag provbakade när jag fick hem boken, sen står den bara. Eller, jag rotade ju fram den när jag gjorde Bounty

Smulpaj säger du? Måste kika i boken efter receptet även om jag inte ska baka
I torsdags tog jag första tabletten Furix (vätskedrivande). För skojs skull vägde jag mig. Vägde mig idag: -1 kg sen i torsdags. Redan efter första tabletten kände jag att svullnaden lämnade kroppen men jag kör väl ett tag till för att se om det blir skillnad.