Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-06-18 11:03:26 följande:
    Grattis!! Jättekul!! Tänk bara på att inte äta ris och potatis ihop med för mycket fett, eftersom det inte är bra för kroppen! 
    Nä men jag tar ytterst lite mer grönsaker :)
  • Maddisen80
    jeng skrev 2011-06-18 11:08:19 följande:
    Ja, en potatis då och då tror inte jag är så farligt. Ris är ju sämre enligt mig. Grönsaker är ju jättebra, även om det innehåller kolhydrater så är det ju bra sådana!

Du kämpar på jättebra, så bara håll igång så ska du se att du får toppenbra resultat!! 
    Hej japp de ska jag göra, jag ska ut och köpa en sallad nu med min tremänningsmamma
  • Maddisen80
    Duntoffla skrev 2011-06-20 06:56:43 följande:
    God morgon!

Måste berätta en äcklig sak (för mig i alla fall). Vi bor i ett väldigt fästingtätt område och jag har inte haft fästingar sen jag var 7 år och NU i morse hade jag en vid nyckelbenet. Har haft såna som klättrat på mig ngn gång men inte att sig. Jag kan inte låta bli att tro att det har med kosten att göra. Helt plöstligt smakar jag gott  Kräks Även myggorna verkar tycka jag är mumsig igen. Nu kanske det bara är slump men det känns inte så. Helt klart än mindre önskad effekt. 
    usch inte roligt med fästingar men har du tagit bort den nu då ?
  • Maddisen80
    9Kärleken6 skrev 2011-06-25 11:15:08 följande:
    Hej på er alla! 

Jag är inte lika envis och har inte läst igenom hela tråden. Men hoppas jag får hoppa med här ändå.

Jag och min man körde LCHF ifjol, vi gifte oss ifjol sommar och var därav väldigt vad ska jag kalla det inspirerade och motiverade kanske. Tyvärr hoppade vi tillbaka till "vanlig" kost och senare in i fel vanor igen så nu är vi tillbaka på ruta 1. Vill gärna komma igång med LCHF, båda två, igen för vi kände att vi dels mådde mycket bättre, hade inget sötsug och tappade i vikt båda. Har väl aldrig trivts med mig själv som då. Ändå så är man så dum att man fallter tillbaka, illa. Obestämd Men nu jäklar... Så hoppas jag får hoppa in här. 

Någon med tips på en bra kickstart för att komma in i detta igen?

Kram A 
    Hej och välkommen hit ,hoppas att du kommer trivas här med oss i detta härliga gäng
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**