• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tjolinti skrev 2012-07-21 21:11:36 följande:
    Jag undrar lite, får jag äta hur mycket jag vill bara det är rätt saker och ändå typ inte gå upp i vikt?

Tycker det är lite charmigt med denna fråga som förvånadsvärt nog kommer upp ganska ofta :)

Naturligtvis går det inte att äta hur mycket som helst, det handlar fortfarande om in och ut, ingen mirakelkur. 
  • Boost

Plockat mängder av blåbär idag. Synd att det är så hög KH innehåll i dem, men några stycken är lugnt.

Ett kokt ägg med citronmajonnäs till lunch.
    Korvstroganoff till middag.

Går fortfarande runt utan någon som helst aptit.

• Boost
    Kattdamen skrev 2012-07-22 19:20:10 följande:
    Jag ska fan äta en mazarin till kvällsmat.

Haha, why not :)
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-07-23 12:10:20 följande:
    Idag väger jag exakt samma som för en vecka sen. Lite trist att jag står still igen, men det är ju bara att kämpa på känner mej mycket snyggare i ansikte och i kroppen det är ju huvudsaken

Bättre att stå stilla än att gå upp iaf Flört
  • Boost

Jag tycker att det ser ut som en väldigt bra dag.

stjierna skrev 2012-07-24 19:57:27 följande:
    Bättan: det låter som väldigt lite fett...

Både bacon och beasås ju!
  • Boost

Om jag inte blandar ihop någon nu så tror jag nog att Bättan kör Fakir!?
    Men är svårt att säga om det är bra eller inte, alla behöver ju så olika :)

• Boost
    Martina 76 skrev 2012-07-24 20:52:36 följande:
    Funderar på om jag ska köra stenhårt en månad efter semestern - 1000-1500 kcal per dag i en månads tid i kombination med hård träning. Mycket fett, minimalt med kolisar. Vill få bort de sista 5 kg med fett och inser att det krävs drastiska åtgärder. Vad tror ni? Pallar man en månad och räcker tiden för att åstadkomma resultat?

Tycker det låter som en väldigt rolig utmaning. Det är skoj att testa sig själv och att ha något att sträva mot, tycker jag iaf :)
    Hur mycket kalorier får du i dig idag ungefär? Jag äter inte speciellt mycket men klarar hård träning på det ändå, sålänge jag får i mig en del fett.
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-07-26 07:50:15 följande:
    89,8!!!! 0,9 kg ner nu på två dagar
    Undrar om det blir varannan vecka det händer grejor för mej 2 ner för förra veckan, helt still förra, och nu 0,9 på två dagar.

Woohoo under 90! Grattis!!
    Nu kämpar vi för under 80 Skrattande 
  • Boost

Är det någon här som enbart äter en gång per dag?
    Hur fungerar det? 

• Boost
    Eber skrev 2012-07-26 20:41:59 följande:
    Boost, idag har det nästan blivit så för mig! Drack kaffe med grädde och kokt ägg kl 10, sen kokt ägg kl 13 och riktig mat vi 17,30 men har inte känt någon hunger ändå :)
    Martina 76 skrev 2012-07-26 20:49:47 följande:
    Jag äter ett huvudmål om dagen. Utöver det blir det kaffe med äggmjölk, ett par ägg, lite kokosfett under dagen. Funkar fint. Är jag hungrig äter jag, men kroppen har ställt om sig till att bara äta middag. Så himla skönt att slippa laga mat flera ggr per dag!

Så har det blivit för mig den senaste veckan. Ett kokt ägg på förmiddagen och sen middag som vanligt.
    Är pigg, har energi och är inte hungrig. Så det borde väl vara ok då trots att det blir relativt lite mat?
    Äter du kokosfettet rakt av? 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**