• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

piece of me skrev 2012-08-12 21:00:59 följande:
    Hörrni, ser det här bra ut?

Kcal: 1782
    Proteiner: 112,92g
    Fett: 144g
    Kolhydrater: 9,7g

2%K, 23% P, 73%F 

Sett till procenten tycker jag att det ser bra ut, bra att hålla kolhydraterna så pass lågt!
    Ser man dock till de rekommenderade procenten så bör du minska proteinet något och öka fettet, men det är bara en marginell skillnad.
  • Boost
    Chicky01 skrev 2012-08-14 08:11:14 följande:
    Tiiitti, grattis till -2,7 kg! Hade oxå tänkt att starta en omgång med fakir men insåg att jag denna vecka har planerat in en massa sociala saker. Lchf är enkelt att följa när man är borta men antar fakir är svårare? Vad tycker ni som har testat fakir?
    Tycker inte om att köra Fakir när jag är iväg och äter ute exempelvis med bekanta/jobbet/etc. Att beställa in en köttbit med en smörklick är inte det roligaste :)
    Fakirar när jag vet att jag äter middagen på hemmaplan. 
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-08-14 09:15:56 följande:
    Nu sådär lite spontans bestämde jag mej för att köra fakir.
    Men, vi har typ bara ägg och bacon hemma som går att fixa lätt idag (ska ju iväg och jobba så det blir inte direkt att tina en massa kött).
    Kan det funka för en dag, ägg och bacon? Eller det är jättedåligt om man kör fakir?

Ägg och bacon är ju perfekt för Fakir :)! Kör!!
  • Boost

Chicky01: kör 5 dagar om du har motivation för det! För mig ger det massor att köra få dagar också, så tycker du ska prova för att se hur det funkar på dig :)
    Jag tycker om Fakir för att man verkligen känner skillnad på en gång.

Ollebulle: Fakir är enformigt hursom, testa om det får fart på din viktminskning igen!!

• Boost

Näe, grillad kyckling är perfekt! Kanske kan du hitta några färdigköpta ägg där också!?

• Boost

Kolhydrater och fett är inte en bra kombo.
    Så om jag vore du så skulle minska på fettet i ett sådant läge när du kommer att dricka öl.

• Boost
    ollebulle86 skrev 2012-08-16 08:45:40 följande:
    På två dagar har jag gått ner minst 1,5 kg
    Är fakir så effektivt?
    Ja, tydligen haha

Saaa ju det Skrattande
  • Boost
    HugoochVilma skrev 2012-08-16 09:13:57 följande:

Nybörjarfråga - vad är fakir?

Kött, fågel, fisk, ägg, smör och olja :)
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-08-16 09:25:28 följande:
    Boost: jag vet nu har jag ju slarvat en del så det är ju det som försvinner först, men ändå får gärna fortsätta så

Härlig start! Försök köra en vecka och se vad det resulterar i.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**