Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-03-31 12:10:22 följande:
    Jag är viktstabil, så länge jag inte fuskar. Och som fusk räknar jag vin, nötter och lchf-desserter. Vet ju exakt vad jag kan äta utan att gå upp i vikt. Och vad jag går upp i vikt av
    För mig räcker det med att jag sover dåligt en natt, eller tex som denna natt när ungarna varit stökiga och vaknar jättetidigt, för att jag ska lägga på mig vätska och väga ett halvkilo mer. Vet inte varför...kanske har med hormoner eller nåt att göra.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-31 19:05:06 följande:
    Det är inte meningen att man ska vräka i sig hela satsen man bakar
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-31 19:08:58 följande:
    Kollar Kung Markattas burk och på den står det att det är 17 g per 100 g. Och som sagt man käkar ju inte 100 g jordnötssmör!!!
    Nej, man äter väl inga jättemängder. Egentligen är det ju inte mängden kolisar per livsmedel som är viktigt utan hur mycket man faktiskt får i sig. 
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-31 20:03:20 följande:
    Jag såg det där pastareceptet häromdagen som någon länkade till, men jag tyckte pastaremsorna ser så slimiga ut. Men det kanske är gott då.
    I lasagne ska det ju bli geggigt så där funkade det bra. Ska prova att göra det som taglitelle med sås någon gång och se hur det blir. Kul när ungarna kan äta low carb också. Annars gillar de potatis och pasta väldigt mycket. Hur/vad äter dina barn?
  • Martina 76

I morse fick mina grabbar ägg och bacon och åt massor! Men sen blev det lördagsgodis så de carbade loss ganska duktigt idag ändå!

• Martina 76

Det blev ingen joggingtur idag, men jag fick mig ett träningspass ändå. Har bytt hjul på 2 bilar och  fasen vad det jäklades!!! Varje år säger jag att jag ska lämna in bilen nästa gång men ändå envisas jag med att byta själv år efter år. Är jag trög på riktigt...?!?!?!? (Observera att det är en retorisk fråga... )

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-01 18:07:48 följande:
    Vilka du vill. Jag köpte en påse med naturella blandade nötter (cashew, mandel, hassel, para) och en påse salta cashwenötter. Tog 1 dl av varje.
    Gjorde du "smör" på dessa istället för jordnötssmör eller vad menar du...?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**