Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-02 13:45:21 följande:
    Martina76,
    Har du testat att baka jordgubbscupcakesen? Det måste jag testa snart. Vart köper man flytande Stevia eller Sukrinmelis??? 
    Sukrin finns på mitt Ica Maxi.

Jag har inte testat att baka dem men funderar på att ta med dem till påskmiddagen som mitt "bidrag". Vi ska ha knytis. 
  • Martina 76
    Loreena skrev 2012-04-02 14:46:00 följande:
    Jag gjorde LCHF-ischoklad häromdagen. Vilken grej! Jag är lite less på att få i mig kokosfettet via te så jag tänkte att choklad äter jag ju ändå...

Jag smälte 100 gram 86%ig choklad med lika mycket kallpressat, ekologiskt kokosfett. Hällde upp i isfornar och lät stå kallt.

Det är riktigt mäktigt kan jag säga. Man klarar inte att äta många bitar innan det tar tvärstopp och sen håller man sig mätt i flera timmar! Jag kan verkligen rekommendera det om ni är godissugna för det finns verkligen ingen risk att man klarar att överäta LCHFischoklad.
    Ungefär som med LCHF-snickersen då. Det går verkligen inte att överäta - man blir helt stinn!
  • Martina 76
    sara1981 skrev 2012-04-02 14:28:01 följande:
    Jonas hade chat på aftonbladet idag/nu, fick tom med min fråga. :)

Enligt honom så kan det vara bra med lite mer liberal lchf vid mycket träning, speciellt bollsport.
    Hur har ni gjort med detta?
    Jag tränar ganska mycket, antingen högintensiv spinning eller tung styrketräning. Jag ser inget behov av att lägga in mer kolhydrater i kosten så länge jag blir starkare och har bra kondition. Jag ser inte vad det är jag ska äta som jag saknar... Jag mår prima och har massor med ork - det räcker för mig!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-02 17:56:49 följande:
    Vanligt sukrin finns hos mig oxå, men det ska ju vara sukrinmelis.
    Vad är skillnaden?
  • Martina 76
    Martina 76 skrev 2012-04-02 18:52:48 följande:
    Vad är skillnaden?
    Hittade svaret. Men hittade även detta:

SukrinMelis kan också användas i bakning på samma sätt som Sukrin. Sötsmaken är den samma, och den har lite större volym. 1 dl Sukrin väger 90 gram, medan 1 dl SukrinMelis väger ca 70 gram.

så det går nog bra med både och. 
  • Martina 76
    korin skrev 2012-04-02 20:25:01 följande:
    Fan jag var på alla affärer här i stan och ingen hade kokosmjöl eller mandelmjöl =/ Måste man på en hälsokost affär för att köpa sånt då?
    Vad är det för skillnad på sukrin och stevia?

Nu får jag ta vanligt mjöl :/ men om jag bara äter en, förstör det mycket då?
    Har du ingen mandel hemma som du kan mala då?
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-03 06:36:17 följande:
    I dag blir det en tung träningsdag. Först styrka och spinning på lunchen och sen ett PT-pass ikväll! Det vore väl sjutton om inte vågen visar lite ner i morgon?!
    För mig kan kroppen flippa lite såna dagar och binda vätska och visa +. Mycket frustrerande. Det är nog bättre om du ser viktminskningen i lite längre perspektiv än från dag till dag.
  • Martina 76
    Mijas Mamma skrev 2012-04-03 08:33:19 följande:
    Under den periodiskafastan vad dricker ni då?
    Vatten o kaffe
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**